Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Selecta-mania

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni en Selecta-automat på kontoret eller i fikarummet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 15:37

Selecta suger. Jag var konsult åt ett företag som envisades med att ha en sån och man fick kallstarta om den med "der Resetknopf" en gång om dagen (den använde Win NT 4 Server tror jag).

En riktig kaffe-server alltså?

*trumvirvel*

Den här omröstningen fungerar ju lika bra som en gammal NT-server...

Vi har en maskin som heter nåt med Orion på kontoret. Tar otroligt långt tid på sig att spotta ut en kopp svart.

Kaffet blir inte kanon heller tyvärr...

Enligt utsago skall dock inte Selecta vara någon höjdare heller...

Förresten, vad är "Wiener Melange"? Lät väldigt "flashigt"!

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 15:58

Denna omröstning fungerar ju inget vidare...

Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Förresten, vad är "Wiener Melange"? Lät väldigt "flashigt"!

Nån sorts mocca-kaffe, mycket gott (för att vara automatkaffe)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-21 17:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Vi har en maskin som heter nåt med Orion på kontoret. Tar otroligt långt tid på sig att spotta ut en kopp svart.

Orion Palermo kanske. En av de bättre maskinerna om du har den som brygger med riktigt kaffepulver (inte snabbkaffe alltså).

Smaken beror mycket på vilket kaffe som används och hur maskinen är inställd. Den kanske behöver en översyn eller bara en justering av tider för bryggningen och mängden pulver som används.

Jag tror de (vissa iaf) kör Windows 95. På min förra arbetsplats kunde man komma ut till skrivbordet genom att vara lite aggressiv mot knappsatsen.

Ciryon

Är det någon som faktiskt lyckats rösta här?

Det går inte att rösta.....kanske dags att kallstarta omröstningen på nytt.:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
Orion Palermo kanske. En av de bättre maskinerna om du har den som brygger med riktigt kaffepulver (inte snabbkaffe alltså).

Smaken beror mycket på vilket kaffe som används och hur maskinen är inställd. Den kanske behöver en översyn eller bara en justering av tider för bryggningen och mängden pulver som används.

En Palermo är det! Visst, kaffet duger faktiskt om man jämför med andra maskiner. Men långsam är den...

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 18:30
Citat:

Förresten, vad är "Wiener Melange"? Lät väldigt "flashigt"!

Mja, "melange" betyder ju "blandning". Wiener Melange låter kanske bättre än Chokladblandning. Det är en salig röra av kaffe och choklad.

Jag tar oftast "Wiener Melange" i Selecta-automater.
Mycket för namnet, men det smakar bra också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Förresten, vad är "Wiener Melange"? Lät väldigt "flashigt"!
//fredrik

Undrar även jag, tycker att det smakar misstänkt likt nån slags blandning av allt som finns i innandämmet av burken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-18 15:42

Jag lyckades rösta utan problem.
Brukar inte ta kaffe från några automater, men om jag gjorde det skulle det vara Café au lait.

[Språkperfektionist] Det stavas "Te" och inte "Thé [/Språkperfektionist]

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 16:05

Rajje - om du visste hur café au lait från en selecta smakade skulle du nog hellre välja ...varmvattnet

/jensa

Jag som trodde den här tråden skulle handla om musikstilen garage eller two-step...

1
Bevaka tråden