Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera från iPhoto '11 till '09 eller '08

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tröttnat på iPhoto 11. Skulle vilja nedgradera till ex iphoto 08. Var hittar jag en lämplig Downloadfil? Har sökt och sökt, men hittar ingen lämplig.

  • Medlem
  • 2010-11-21 16:49

Har du köpt iPhoto 11 som retail, så antar jag att du även har kvar skivorna som följde med din dator. Där borde en äldre version av iPhoto gå att återfinna. Eftersom iLifeserien är kommersiell, tror jag inte att man kan ladda ner den från Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-21 17:08

Någon som provat och köra ett iPhoto '11-bibliotek under iPhoto '08? Något att tänka på då jag är inte helt säker på att det fungerar.

Ursprungligen av nilserikp:

Jag har tröttnat på iPhoto 11. Skulle vilja nedgradera till ex iphoto 08. Var hittar jag en lämplig Downloadfil? Har sökt och sökt, men hittar ingen lämplig.

Download finns inte (åtminstone ingen laglig).

Som tidigare påpekats så har du iLife '08 eller '09 (vilken version beror ju på hur gammal din dator är) på återställnings-/installationskivan som medföljde din dator.

Men du måste nog plocka fram en backup av iPhoto-biblioteket också. För om du har låtit iPhoto '11 konvertera ditt bibliotek till sitt nya format, så kan du med största säkerhet inte längre använda detta bibliotek med '08 eller '09. Alternativet är att plocka fram alla originalbilderna och bygga upp ett nytt bibliotek i '08 eller '09.

Backa från iPhoto '11 till '09

Mycket intresserad av att kunna backa till iPhoto 09 HUR gör man, det är inte så enkelt att ta skivan iLife 09 och installera iPhoto 09 igen :(:(:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-21 19:07
Ursprungligen av Mc Tommy:

Mycket intresserad av att kunna backa till iPhoto 09 HUR gör man, det är inte så enkelt att ta skivan iLife 09 och installera iPhoto 09 igen :(:(:(

Du raderar endast iPhoto 11 och installerar iPhoto 09?

Ursprungligen av 20hz:

Du raderar endast iPhoto 11 och installerar iPhoto 09?

Det är nog inte riktigt så enkelt...

iPhoto-biblioteket är ju konverterat till iPhoto '11-format, och kan förmodligen inte användas med iPhoto '09.

Jag slog ihop två trådar som handlade om samma sak.

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar!

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-21 19:43
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är nog inte riktigt så enkelt...

iPhoto-biblioteket är ju konverterat till iPhoto '11-format, och kan förmodligen inte användas med iPhoto '09.

Då blir det exportera ut allt och sedan importera det igen.

Det blev en intressant diskussion av detta. Om jag nu förstår det hela rätt??!!

1. Det är inte helt så enkelt som jag trodde att backa tillbaka till en tidigare version
2. En variant är att ta en gammal iPhoto-variant från en bck. och installera
3. Dess för innan gjort en export av bilderna i iPhoto 11, sedan importera dessa till den gamla iPhoto.

Blev det kryptiskt?

Ursprungligen av nilserikp:

2. En variant är att ta en gammal iPhoto-variant från en bck. och installera

Att plocka programmet från en backup är inte vad jag menade när jag nämnde backup. Det är möjligt att det funkar, men det jag pratade om var iPhoto-biblioteket.

Jag skulle vilja nedgradera till 09 på iPhoto men ha 11 på iMovie. Är det görbart? Kommer de att synka?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-22 19:10
Ursprungligen av nilserikp:

Jag har tröttnat på iPhoto 11. Skulle vilja nedgradera till ex iphoto 08. Var hittar jag en lämplig Downloadfil? Har sökt och sökt, men hittar ingen lämplig.

Vad är det du inte gillar med '11:an?

iPhoto 11

Ursprungligen av planB:

Vad är det du inte gillar med '11:an?

Jag gillar inte att man inte kan skicka enbart en bild i olika hög upplösning UTAN dessa olika TEMAN? i iPhoto 09 kunde man välja låg, mellan, hög eller full storlek.

Om ingen i 99 forum vet ur man gör då vet ingen...:(

1
Bevaka tråden