Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför har iTunes fått för sig att flytta i princip hela musik-mappen till /bibliotek/bokmärken?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!

Märkte precis att iTunes i tysthet flyttat större delen av mitt musikbibliotek från Musik/iTunes/iTunes Music till <user>/Bibliotek/Bokmärken. Jag har en känsla av att den skumma flytten ägde rum när jag installerade 10'an (vill minnas att jag då fick frågan om jag ville låta iTunes lägga musiken i den nya fräcka iTunes Media-mappen...), för i stort sett alla album jag lagt till efter det har hamnat där de skall, nämligen i den nya iTunes Media-mappen (Musik/iTunes/iTunes Media/Music/) men alla de gamla filerna (strax under 70GB) ligger nu helt orimligt i library/bookmarks av nån j....a anledning. Någon som varit med om detta? Vad händer om jag flyttar tillbaks filerna, kommer länkningen i programmet brytas då?

Även om Apple säkert tycker att jag som användare inte skall behöva tynga ned min vardag med att bry mig om vart iTunes sparar filerna så tycker jag det är oroväckande att saker och ting sprids ut i helt orimliga mappar, om inte annat så för backup och liknande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-27 02:28

Märkligt. Inget sådant har hänt mig. Musiken ligger fortfarande kvar i användare/Music/iTunes .

Om HELA biblioteket flyttats
Avsluta iTunes, kopiera mappen dit du vill ha den (mappen Musik?) och starta sedan iTunes med alt-knappen nere, du får då välja vilket bibliotek som skall användas, peka då på ditt nya (i mappen Musik).

Om du har två olika platser för saker, lite fifty-fifty i storlek kan det vara bra exportera allt ur varje bibliotek in i ngn mapp på skrivbordet. Sedan starta iTunes med alt nere och välja skapa nytt. Kolla att det hamnade p årätt ställe, sedan importera allt ....

Du kommer dricka mkt kaffe under tiden

Jag slinter ibland med pennan (Wacom-bräda) och sliter loss ngn mapp från finderfönstrets vänstersida. Men det här kan ju inte tas på det kontot,

1
Bevaka tråden