Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optisk illusion eller anatomisk avvikelse?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Vad tycker ni om den fingerlängd på den hand som visar hur man gör med styrplattan i OSX systeminställningar? Är det bara en optisk illusion eller?

Ursprungligen av Alex Freeman:

Hej!
Vad tycker ni om fingerlängd på den hand som visar hur man gör med styrplattan i OSX systeminställningar? Är det bara en optisk illusion eller?

Det är en illusion, några av fingrarna är ju böjda.

Jag har styrpalttan själv och hur ens jag försöker det blir aldrig som på bilden (tack o lov), långfinger går inte böja så att den blir så här kort. Om man tittar på fingrarna i rörelsen ser man ingen större skillnad.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-28 22:18
Ursprungligen av Capeman:

Det är en illusion, några av fingrarna är ju böjda.

Jag tror att Apple (enligt amerikanskt moral) har kortat av långfingret eftersom det ser ut som pek- och ringfingret är böjda, vilket skulle bli att handen skulle visa fingret...kollar man på skuggorna är ju långfingret rakt...:$

  • Oregistrerad
  • 2010-11-28 22:29

Händer är olika - som näsor, öron, fötter och allt annat. Har en vän som har sådana händer - fingrarna är nästan lika långa allihopa.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-28 22:41
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Händer är olika - som näsor, öron, fötter och allt annat. Har en vän som har sådana händer - fingrarna är nästan lika långa allihopa.

Titta på bildens långfinger, den är i skuggan av pekfingret och ljuset kommer från vänster, det tyder väl på att pekfingrets led befinner sig högre än långfingret vilket skulle betyda att pekfingret om den sträcktes ut skulle vara längre än långfingret...men vad vet jag...:tveksam:

fast det är kul att teorisera...:)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-29 08:29

Ni vet väl vad man säger om män med lika långt långfinger som de andra två fingrarna?
Sitter varje kväll och knackar mitt långfinger hårt i bordet för att göra det kortare...

1
Bevaka tråden