Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook tangentbordsproblem - två rader fungerar ej

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått en MacBook i händerna där två rader av tangenterna slutat fungera <§ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0+> samt <A S D F G H J K L Ö Ä '> alltså INTE rader bredvid varandra.

Ser ingen direkt fysisk åverkan eller att ägaren skulle ha spillt något, men även där högst osannolikt att det skulle slå ut två OLIKA rader.

Jag har kollat med Tangentbordsuppsättning i Internationellt och det är inte en mjukvarugrej utan att dessa två rader som fysiskt inte reagerar.

Har någon träffat på detta ? Vet en sannolik anledning ?

LCR

Du kan öppna den, det kan vara den lilla tunna film-sladden som hoppat ur läge.

Ursprungligen av Goflorp:

Du kan öppna den, det kan vara den lilla tunna film-sladden som hoppat ur läge.

Det ska jag göra, tänkte bara fråga först ifall någon annan hade direkta erfarenheter, men det låter onekligen sannolikt att det är något sådant.

Hoppas att det går att fixa med lite justering då jag inte har några reservdelar här själv för tillfället.

LCR

Lyfta tangentbordet är ju en tvåminutare på de flesta bärbara Macar - utom de nya i Alu...

Absolut, har lyft många MB topcase av andra anledningar, men har aldrig påträffat en där två rader av tangenter inte fungerar, så kände att det kunde vara bra att ventilera lite här om man får det d.v.s...

LCR

Hmm...

Macbook White keyboard issue (potential software problem, please help!) - Mac-Forums.com

Ganska svårt att söka på eftersom det är så många resultat med ett helt annat MacBook Pro tangentbordsproblem...

LCR

Macbook White keyboard issue (potential software problem, please help!) - MacRumors Forums

Ska kolla både system och connections i morgon.

Go' natt

LCR

1
Bevaka tråden