Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på AirPlay-högtalare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • City
  • 2010-12-02 09:10

Som rubriken lyder så har jag en förhoppning om att denna tråden kan ge konkreta tips på högtalare eller högtalarsystem som fungerar med AirPlay.

Airfoil och AirPort Express i all ära men nu är det nya tider och vi på kontoret vill kunna streama trådlöst från allas datorer/iPhones/iPads till en och samma enhet genom nätverket.

Trdlsa hgtalare fr std fr Airplay - MacWorld
Här t.ex. är en nyhet med b.la. zepperlinaren och iHomes variant med på bild men frågan är om någon har stöd för detta ännu eller har meddelat att man inom kort kommer kunna uppgradera sin programvara i högtalaren.

Så konkret, vad finns att köpa, vad kommer att kunna köpas innan nyåret passerar? Misstänker att vi får vänta in på andra halvan av 2011 innan något händer?

Min kompis ville gärna ha trådlösa högtalare, jag tipsade honom om iHome, som skall ha stöd för AirPlay, om han orkade vänta lite… Han blev väldigt intresserad.

Personligen tror jag att försäljningen tar fart efter nyår. Kan vara så att företagen vill testa sina produkter ordentligt ännu en gång innan de ger sig ut på marknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-07 11:37

Jag är ute efter trådlösa högtalare som är kompatibla med AirPlay för att ha i sovrummet. Kör redan AirPlay (eller Airtunes som det hette från början) på köksstereon med en Airport Express.

Men jag hittar inga renodlade AirPlay-högtalare till försäljning, förutom B&W Zeppelinare som visserligen låter kalas men är alldeles för dyr och som har för kass kvalitet, har några på jobbet och de har varit inne på reparation både en och två gånger...

Det känns som ett par hyffsade 2.0-högtalare och en Airport Express är bästa alternativet nu för min budget på ca 2000-3000 kr. Men jag skulle gärna vilja slippa två skilda enheter... Tips någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-08 14:36

Efter Björnströms tips om att CDON har Airport Express för 695 kr (Network Apple Airport Express - Hemelektronik - CDON.COM) fick det bli en sån och ett par Creative 2.0-högtalare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-25 11:06

2-3 såna i hemmet (kök/sovrum/arbetsrum) vore onekligen trevligt, om ljudet är ok.

1
Bevaka tråden