Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15" i7 GT330 512mb 4Gb laggar vid uppspelning på extern skärm

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har upplevt lite skumma prestandaproblem när jag spela upp media på Apple Cinema display 24. Det handlar om tex när jag via DVDspelaren spellar upp DVD så laggar bilden till var och varannan sekund. Inte ljudet men bilden.

Detta gäller också vid uppspelning vid en 1080p material i Movistspelaren.

Jag trodde fakstiskt att denna bärbara burk skulle klara detta media utan att lagg kronglar till det?

Skulle dessa uppgraderingarna helt ta bort lagget?

  • 8Gb minne

  • Byta raid 0 med två Seagate 500Gb diskar till en OWC SSD och en Seagate som lagring.

Tacksam för förslag.
Vänligen,
David

Hackar den bara när du spelar upp på extern skärm?
Hackar den även när du precis gjort omstart (och har mycket tillgängligt minne)?

Tolkar jag det rätt som att den hackar både när du spelar upp DVD-skivor och när du spelar upp 1080 filmer i Quicktime (sparade som filer på hårddisken)?

Har du testat använda VLC?

Kör du något annat i bakgrunden som t ex Transmission eller liknande?

Ursprungligen av Björnström:

Hackar den bara när du spelar upp på extern skärm?
Hackar den även när du precis gjort omstart (och har mycket tillgängligt minne)?

Testade precis att omstarta och det verkar som Movit är problemet när det kommer till 1080p filer för uppspelning.

Ursprungligen av Björnström:

Tolkar jag det rätt som att den hackar både när du spelar upp DVD-skivor och när du spelar upp 1080 filmer i Quicktime (sparade som filer på hårddisken)?

Det hackar när jag spelar upp en img som jag gjort, och andra dvd rippar av olika slag. Men när jag spalar upp DVDr så flyer det på bra. Eftersom jag inte haft MBP i mer än ett halvår så jämför med PC med dualcore.

Ursprungligen av Björnström:

Har du testat använda VLC?

Märte precis att VLC klarar av 1080p utan problem på extrern skärm. Medan Movist hackar. Läste mig till att Movist skulle vara bättre skrivet för mac än vad VLC är, som är briljant till PC, men så verkar inte vara fallet. VLC tar över från och med nu.

Ursprungligen av Björnström:

Kör du något annat i bakgrunden som t ex Transmission eller liknande?

Safari men inte mycket annat.

Tack för dina förslag.
Vänligen,
David

1
Bevaka tråden