Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera apple mail konton i Thunderbird

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-12-10 16:41

Hej,

Jag skulle behöva testa olika mailläsare för lite nyhetsbrev och skulle vilja importera ett par konton i thunderbird men det fick jag tji.

Kan inte thunderbird använda nyckelringsuppgifter från mina konton som jag har i Apple mail?

Har försökt googla lite men hittar bara info om brevlådor (vill inte importera alla mail, bara lådorna (kör ju imap)

Din mailleverantör har förmodligen instruktioner/inställningar för Thunderbird via IMAP.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-10 22:53
Ursprungligen av keptang:

Din mailleverantör har förmodligen instruktioner/inställningar för Thunderbird via IMAP.

Eftersom jag själv äger ett webbhotell så är DET inget problem. Däremot har jag 10 olika IMAP konton och jag vill inte skriva in allt detta manuellt för att göra mina tester - därav frågan. Thunderbird har ju blivit så äcklig att den också automatiskt försöker verifiera mina inställningar vilket självklart inte fungerar med ett enda webbhotell i hela världen bara gmail/hotmail/.mac/yahoo.

Ok, vad bra att du äger ett webbhotell, grattis, jag är inte synsk tyvärr så jag kunde inte se det.
Kan du inte lösa det på din IMAP-server så får du knappa in informationen manuellt.

  • Oregistrerad
  • 2010-12-11 14:45

Om jag har ett webbhotell eller inte spelar ju ingen roll

Det jag var ute efter var ett sätt att använda mails nyckelringl i thunderbird. Det finns många andra program som möjligör att dela nyckelringsinformation, exempelvis om jag sparar ett lösenord i Safari för en webbsida kan jag använda det i Firefox utan att behöva göra något förutom att acceptera att firefox ska få tillgång till den informationen.

1
Bevaka tråden