Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hidden är gratis tills januari!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Passa på och ladda ner och installera.

Hidden - The most advanced theft tracking software for your Mac.

Om din dator blir stulen, så visar Hidden dig var den är och vem som har den.

Funkar jättebra på min MBP med 10.5 men på en iMac G5 med 10.5 blev det kaos. Det blev så mycket crasch-rapporter att systemet inte hann med att skriva dem. Nu är det ju inte så nödvändigt på en gammal stationär dator men det kan vara bra att kolla om datorn beter sig konstigt efter installation.
Tänk även på att sätta firmware-password så att inte systement kan installeras om så lätt samt ha en användare utan lösenord så att en ev tjuv kan logga in

Gratis är gott.. Men jag har redan Undercover på våra datorer. Tycker denna ser ut som en "rip off" från Undercover.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-12-23 12:47

Verkar ha blivit överbelastat igår när bla Lifehacker postade om det. Omöjligt att komma in på sidan, men idag funkar det bra igen.

Hur gör man för att det ska funka? Man måste alltså ha automatisk inloggning på?

Ursprungligen av ill_chrill:

Hur gör man för att det ska funka? Man måste alltså ha automatisk inloggning på?

Aha! Man kör alltså med gästkonto eller?

Ursprungligen av ill_chrill:

Aha! Man kör alltså med gästkonto eller?

Då svarar jag mig själv igen
Ja, det gör man. Verkar funka bra tycker jag, den hitta nästan hem till mig även om den säger att tjuven är i trappuppgången brevid

  • Medlem
  • 2010-12-23 22:06

Nu kostar det pengar igen.. fan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-23 22:10

De verkar ha avslutat kampanjen p.g.a. för hög belastning..

Haha, jag installerade det aldrig själv, eller mer exakt jag fullföljde aldrig installationen eftersom jag skulle starta om datorn, och det var inte så bra vid det tillfället. Sen gled det till bakhuvudet, samtidigt som jag började kollade lite på Undercover eftersom den hade till iPhonen också. Och med en avbruten promotion + det Macwitty skrev så kanske man ska vara glad att man missade det

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-12-24 00:11

Hidden - Blog - Christmas Promotion Finished

Citat:

We're sad to announce that we are ending the Christmas promotion early on the 23rd of December. The response has been far greater than we ever imagined and it's starting to cause problems for our paying users, which isn't fair.

We'd like to congratulate the tens of thousands of users who managed to get their free copies before today, and offer our condolences to the people who haven't registered yet.

Any licenses which have been issued will remain valid.

Maybe we'll do it again next year (when we can be slightly better prepared)!

Merry Christmas,
From everyone at Hidden.

Min verkar dock inte få kontakt alls. Står att den inte tar emot information från min dator, trots att jag har följt alla instruktioner.

Ett fritt alternativ som verkligen fungerar! - Open source anti-theft solution for Mac, PCs & Phones – Prey

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-01 11:14

Här är en historia från en som hade Hidden installerat på sin dator och fick sin dator stulen.
This Guy Has My MacBook

Ursprungligen av joakimo:

Här är en historia från en som hade Hidden installerat på sin dator och fick sin dator stulen.
This Guy Has My MacBook

Troligt att han precis snott en Macbook och har den uppfälld (och uppkopplad?) i bilen medan han kör ifrån brottsplatsen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-01 11:34
Ursprungligen av keptang:

Troligt att han precis snott en Macbook och har den uppfälld (och uppkopplad?) i bilen medan han kör ifrån brottsplatsen.

Jag finner det inte helt otroligt att han har den uppfälld i sin bil. Det behöver inte vara direkt från brottsplatsen och tjuven var en taxichaufför som sitter i sin bil mest hela dagarna.

Hmmmmmm. Har Undercover installerat, men om jag vore tjuv och den här datorn var stulen skulle nog polisen ha svårt att hitta mig. Jag sitter just nu i Lund. Lite mer än de utlovade 20 metrarna felvisning får man nog räkna med.

Du är på platsen som får kartkoordinat (0,0) helt enkelt....

1
Bevaka tråden