Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Såg första två avsnitten av Alcatraz i veckan. Jag vet inte alltså... Gillade man Lost gillar man säkert Alcatraz.

Jag var lite tveksam först men så här långt så blir den intressantare och intressantare (trots att jag aldrig fastnade för Lost)

Ursprungligen av PeeMaN:

Såg första två avsnitten av Alcatraz i veckan. Jag vet inte alltså... Gillade man Lost gillar man säkert Alcatraz.

Den verkar vara på rejält nedåtgående. Första avsnittet över 10.000.000 tittare. Senaste (nr 8) inte ens 6.000.000 så ryktet säger att den kanske dör snabbt...

Håller med om att många av tipsen i tråden hör till gräddan av serier, kanske framför allt The Wire. Ser dock att ingen, om jag inte plötsligt gått och blivit dement eller halvblind, nämnt Arrested Development. Roligare är svårt att hitta. Den hette för övrigt "Firma Ruffel & Bygg" när den sändes för länge sedan på TV4 om jag inte minns fel. Oförtjänt dåliga tittarsiffror raserade utsikterna för fortsatt visning. Skyller det helt på den efterblivna svenska titeln.

The Vicar of Dibley m Dawn French är en hysteriskt kul serie. Den har gått på svensk tv några gånger men det var ett tag sedan sist. Jag beställde nyligen denna på dvd-box så den lär dimpa ner nån dag framöver.

Det var länge sedan som jag hörde något om Dawn French men hon är bra:)

  • Medlem
  • 2012-02-08 12:57

Två nya serier som jag har börjat följa är:
Luck Luck (TV Series 2011) - IMDb Dustin Hoffman, Nick Nolte mfl.. jävligt kändistät serie.
Touch Touch (TV Series 2012) - IMDb Kiefer Sutherland, Danny Glover..

Nystartade men dom har bra potential.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-08 14:17

Deadwood ska jag börja med nu efter en rekommendation från en kompis. Någon som sett?

Ursprungligen av -David-:

Deadwood ska jag börja med nu efter en rekommendation från en kompis. Någon som sett?

Har sett första säsongen och den var bra. Av någon anledning så orkade jag inte fortsätta följa den och det blev bara tre årgångar

Brideshead Revisited (En förlorad värld) från 1981
I samtliga omröstningar sedan den kom framröstad till bästa TV-serie någonsin.
Elva avsnitt fördelat på tre DVD:er - åtminstone den utgåva jag har.
Min absoluta favorit och ojämförligt mycket bättre än filmen som kom för några år sedan.

http://www.imdb.com/title/tt0083390/

/m

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-03-02 14:47

Det har blivit en hel del och följer en handfull serier men ingen kan mäta sig med Lost... vilket mästerverk! Sista två säsongerna är bland det bästa jag sett (Tröttnade lite efter s02 då det blev lite för mycket upprepningar men när jag återupptog tittandet när jag hade 3 osedda säsonger så... )

Får redigera mig själv lite. Följer fortfarande Californication, Dexter och Nurse Jackie, men har lagt ner Breaking Bad. Följde Bored To Death till den lades ner, nu har jag ersatt den med norska Dag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-02 15:15
Ursprungligen av Capeman:

Följde Bored To Death till den lades ner, nu har jag ersatt den med norska Dag.

Bored To Death var bra säsong 1 & 2, tyckte säsong 3 var betydligt sämre, synd för de är störtsköna Ted Danson, Jason Schwartzman och Zach Galifianakis men det kändes inte som att manuset höll.

Det börjar en ny serie på Canal+ imorgon för er som har den kanalen, Luck med bl.a Dustin Hoffman, Dennis Farina och Nick Nolte. Den verkar lovande och jag tänkte ge den en chans

Jag har börjat plöja West Wing nu, ligger på första säsongen och tycker den håller måttet så här långt.

Ursprungligen av stile:

Bored To Death var bra säsong 1 & 2, tyckte säsong 3 var betydligt sämre, synd för de är störtsköna Ted Danson, Jason Schwartzman och Zach Galifianakis men det kändes inte som att manuset höll.

Det börjar en ny serie på Canal+ imorgon för er som har den kanalen, Luck med bl.a Dustin Hoffman, Dennis Farina och Nick Nolte. Den verkar lovande och jag tänkte ge den en chans

Jag har börjat plöja West Wing nu, ligger på första säsongen och tycker den håller måttet så här långt.

Håller med om att kvaliteten sjönk betydligt i och med säsong 3. Men de två första gillade jag skarpt.

Ursprungligen av stile:

Bored To Death var bra säsong 1 & 2, tyckte säsong 3 var betydligt sämre, synd för de är störtsköna Ted Danson, Jason Schwartzman och Zach Galifianakis men det kändes inte som att manuset höll.

Det börjar en ny serie på Canal+ imorgon för er som har den kanalen, Luck med bl.a Dustin Hoffman, Dennis Farina och Nick Nolte. Den verkar lovande och jag tänkte ge den en chans

Jag har börjat plöja West Wing nu, ligger på första säsongen och tycker den håller måttet så här långt.

West Wing är en av mina största favoriter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-09 18:41
Ursprungligen av BlackSmp:

West Wing är en av mina största favoriter.

Börjar förstå varför nu, har sett två säsonger och kommer börja på den tredje i helgen.
Det känns bra att det är 22 episoder per säsong och sju säsonger, jag kommer ha den här serien med mig en tid framöver

Är det någon som provat på Lilyhammer?

Game of Thrones säsong 2, 1/4-12.
Annars finns det inte mycket att se just nu seriemässigt.

Visst jag har sista avsnittet av Breaking Bad säsong 4 kvar men jag kan inte motivera mig själv att se det.
Dexter börjar då på tomgång... även om senaste säsongen var bättre än på länge.
Som frun säger: Han är inte galen längre. Jag tror jag måste hålla med.

Homeland vad ruggit bra, grymt glad överraskad.

Som jag säger till alla se Dead Set. 5 20 minuters avsnitt från England. Utanför Big Brother huset drabbas alla av en "zombie"-virus sedan kommer hjärntrusten ut....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-02 18:28
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Game of Thrones säsong 2, 1/4-12.
Annars finns det inte mycket att se just nu seriemässigt.

Visst jag har sista avsnittet av Breaking Bad säsong 4 kvar men jag kan inte motivera mig själv att se det.
Dexter börjar då på tomgång... även om senaste säsongen var bättre än på länge.
Som frun säger: Han är inte galen längre. Jag tror jag måste hålla med.

Homeland vad ruggit bra, grymt glad överraskad.

Som jag säger till alla se Dead Set. 5 20 minuters avsnitt från England. Utanför Big Brother huset drabbas alla av en "zombie"-virus sedan kommer hjärntrusten ut....

Dead set var riktigt bra. Skaparen av Dead Set har även gjort en miniserie vid namn Black Mirror med 3 fristående avsnitt. Serien handlar om dagens uppkopplade samhälle med en lite annorlunda twist. En skrämmande stämning genomsyrar alla avsnitten. Sevärt!
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/dpgQPpdZayg?rel=..." frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Ursprungligen av joakimo:

Dead set var riktigt bra. Skaparen av Dead Set har även gjort en miniserie vid namn Black Mirror med 3 fristående avsnitt. Serien handlar om dagens uppkopplade samhälle med en lite annorlunda twist. En skrämmande stämning genomsyrar alla avsnitten. Sevärt!

Ska kolla,Dead Set var bra så tack för tipset

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-06-01 11:49
Ursprungligen av joakimo:

Dead set var riktigt bra. Skaparen av Dead Set har även gjort en miniserie vid namn Black Mirror med 3 fristående avsnitt. Serien handlar om dagens uppkopplade samhälle med en lite annorlunda twist. En skrämmande stämning genomsyrar alla avsnitten. Sevärt!

Såg första avsnittet av Black Mirror igår... det är ingenting jag kan rekommendera någon. Dessutom är utgången helt osannolik då Storbritannien precis som så många andra länder har en policy att inte förhandla med terrorister eller ge efter för deras krav.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-01 12:02
Ursprungligen av kainen:

Såg första avsnittet av Black Mirror igår... det är ingenting jag kan rekommendera någon. Dessutom är utgången helt osannolik då Storbritannien precis som så många andra länder har en policy att inte förhandla med terrorister eller ge efter för deras krav.

Det ska nämnas att avsnitten är helt fristående varandra och med helt olika handlingar. Men med skruvade teman om en eventuell framtid. Samtidigt är det nog en serie som långt ifrån tilltalar alla.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-06-01 12:20
Ursprungligen av joakimo:

Det ska nämnas att avsnitten är helt fristående varandra och med helt olika handlingar. Men med skruvade teman om en eventuell framtid. Samtidigt är det nog en serie som långt ifrån tilltalar alla.

Jag såg trailern och avsnittet den handlade om (vet ej vilken av dom) verkade grymmt... jag skall ta och kika de andra två avsnitten också

Ursprungligen av kainen:

Såg första avsnittet av Black Mirror igår... det är ingenting jag kan rekommendera någon. Dessutom är utgången helt osannolik då Storbritannien precis som så många andra länder har en policy att inte förhandla med terrorister eller ge efter för deras krav.

Tack för den spoilern;(

Anger management
med Charlie Sheen

Google it. in a calm and loving manner

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Game of Thrones säsong 2, 1/4-12.

Yes, den väntar jag också på!
Blir lite walking dead säsong 2 så länge.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-09 19:15

Den 25e Mars börjar säsong 5 av Mad Men på Amerikansk TV. Mycket bra serie!

"How not to live your life" är sanslöst kul. Kom dock bara 3 säsonger, från BBC tror jag.
Annars följer jag Castle, the Mentalist och the Vampire Diaries.

  • Medlem
  • 2012-03-16 12:47

South Park började med säsong 16 igår och Community nya säsong har börjat idag :), Fantastiskt kul!.

The Shadow Line!!!!
miniserie 7 avsnitt, brittisk deckare... Behöver jag säga mer?

Edit: Nu har jag sett alla sju avsnitten på två dagar och den var... oväntad...

Senast redigerat 2012-03-20 07:00
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-03-19 21:28

Grimm en helt ok serie om en polis som har förmågan att se övernaturliga varelser.
Grimm (TV Series 2011) - IMDb

Bevaka tråden