Först måste jag påpeka att jag är helt ny här så var inte för hård emot mig om svaret redan finns nån annan stans.
Jag köpte ett 5.1 surround-paket av märket logitech. Jag har en macbook pro med endast en input 3.5 m.m ni vet. Detta tänkte förstås inte jag på när jag köpte surroundpaketet. För tillfället har jag den gröna sladden inkopplad för då får jag subwofern plus båda front-högtalarna att funka. Förutom denna sladd är det en svart och en gul sladd som rimligtvis också ska in i datorn men saknar möjlighet. Jag kommer till frågorna snart men måste först tillägga att från HÖGER front-högtalare kommer en sladd till (!!!) med rosa "omslag". Så till frågorna:
1. Varför har den högra högtalaren en sladd när ingen av de andra har det?
2. Var ska den rosa kopplas? :">
3. Om nu den svarta och gula som jag nämnde ska in i min macbook - hur löser jag det? Kan man köpa någon makapär som gör det möjligt att få fram alla dessa saknade portar och sedan plugga in denna mojäng i den port som finns eller kanske en usb-port - inte vet jag - jag bara spekulerar.
4. Finns det fler lösningar till alla mina kablar som saknar plats. Finns det tex nånting som man kan köpa som helt "transformerar" om alla 3.5 m.m.s pluggar till något annat format - firewire eller vad som helst. O:-)
5. Kan jag göra detta trådlöst. Jag har ju som sagt en macbook och jag vill kunna flytta på mig ibland och fortfarande behålla ljudet. Jag blir i dagsläget väldigt begränsad och väldigt stationär. Finns det tillexempel nån "docka" dit man kopplar in alla sladdar som i sin tur till exempel har bluetooth och därmed kan samarbeta med min dators bluetooth.
Jag ber om ursäkt om jag snurrat till det för er så att ni inte fattar vad jag menar. Jag har försökt vara så tydlig jag kan men detta är inte min bästa egenskap. Jag är i övrigt haj på datorer men när det kommer till just detta går jag bet!
Hoppas någon kan vara vänlig och komma med lösning på mitt bekymmer.