Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åfytusanjävlar! Stoppa pressarna!

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av filuren:

Jag vet inte vilken säsong som avses. Jag tror mig däremot veta, på grund av deras rubrik kombinerat med bild, vad som hända ska i den säsong jag nu beskådar.

Om här på forumet fanns en spoiler-funktion kunde jag varit tydligare i min förklaring. Jag väljer istället att vara snål med info.

Du menar så här?

Dold text:

? Skriv spoiler och /spoiler inom hakparenteser

  • Medlem
  • 2014-06-09 21:39

Varje år försvinner stora mängder "kassapinnar" eller varuavskiljare från landets affärer. Bara hos City Gross i Kungens Kurva försvinner 200 - 300 per år.
Johan Edman på City Gross har en teori var pinnarna tar vägen:
– Kanske har man dem som apportpinne till hunden eller som stafettpinne. Det är ett jäkla mysterium det här med pinnarna.

Jäklar Aftonbladet! Stora journalistpriset 2014 väntar!

  • Medlem
  • 2014-06-09 22:10
Ursprungligen av Dalle:

Varje år försvinner stora mängder "kassapinnar" eller varuavskiljare från landets affärer. Bara hos City Gross i Kungens Kurva försvinner 200 - 300 per år.
Johan Edman på City Gross har en teori var pinnarna tar vägen:
– Kanske har man dem som apportpinne till hunden eller som stafettpinne. Det är ett jäkla mysterium det här med pinnarna.

Jäklar Aftonbladet! Stora journalistpriset 2014 väntar!

Men det där är ju faktiskt en ögonbrynshöjare. Platsar inte riktigt i den här tråden.

  • Medlem
  • 2014-06-09 23:18

@Baron Är det verkligen det? Jag funderade på om jag kommit till Svenskbladet istället för Aftonbladet. Iofs kan skillnaderna ibland vara hårfina.

  • Medlem
  • 2014-06-10 08:05

@Dalle: Oavsett vilket så kan man ju inte låta bli att undra hur det kommer sig att folk stjäl kundpinnar i sådan omfattning. "Varför? Vad har man dem till?"
Det är ju en ganska udda grej och då är det inte så konstigt att medierna plockar upp den.

Det blir en viss skillnad mellan ett gement och versalt j... (SvD)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det blir en viss skillnad mellan ett gement och versalt j... (SvD)

Jäklar vad m kosing den asiaten måste ha

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-15 09:32

Förstasidan på lokaltidningen, nr 33 2014.

Torslanda Tidningen.

  • Medlem
  • 2014-08-15 10:09
Ursprungligen av reboot81:

Förstasidan på lokaltidningen, nr 33 2014.

Torslanda Tidningen.

I oktober förra året? Det kallar inte jag för en nyhet iallafall.

  • Medlem
  • 2014-08-15 11:49
Ursprungligen av Dalle:

I oktober förra året? Det kallar inte jag för en nyhet iallafall.

Om det skulle visa sig att Julius Caesar egentligen var kvinna, skulle inte det heller vara en nyhet?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-15 11:58

Hmm, E4 är rätt lång.. (Dagens DN)
Synd om föraren dock.

Ursprungligen av Baron:

Om det skulle visa sig att Julius Caesar egentligen var kvinna, skulle inte det heller vara en nyhet?

Nej, just det skulle knappast vara en nyhet. Det gick nämligen redan under hans levnad ihärdiga rykten om att Caesar som 19-åring haft en passiv roll som älskare åt kung Nikomedes av Bithynien.

Trots att han senare i livet ansågs som något av en kvinnotjusare så förföljdes han därför av ryktet att han skulle vara "Varje kvinnas man, och varje mans kvinna"

Så nej, det vore ingen nyhet

  • Medlem
  • 2014-08-15 14:28
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Nej, just det skulle knappast vara en nyhet. Det gick nämligen redan under hans levnad ihärdiga rykten om att Caesar som 19-åring haft en passiv roll som älskare åt kung Nikomedes av Bithynien.

Trots att han senare i livet ansågs som något av en kvinnotjusare så förföljdes han därför av ryktet att han skulle vara "Varje kvinnas man, och varje mans kvinna"

Så nej, det vore ingen nyhet

Haha, ok ska vi byta ut Caesar mot… Marita Koch då?

Ursprungligen av reboot81:

Förstasidan på lokaltidningen, nr 33 2014.

Torslanda Tidningen.

Hmm, jag vill inte vara den som är den, men delas Torslandatidningen verkligen ut som lokaltidning i Uppsala???

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-15 20:15
Ursprungligen av HåkanE:

Hmm, jag vill inte vara den som är den, men delas Torslandatidningen verkligen ut som lokaltidning i Uppsala???

Det har jag aldrig påstått. Lokaltidningar är dock ett smidigt sätt att hålla sig ajour om vad som händer i mina gamla hemtrakter. Båda tidningar hemifrån finns numera som PDF på internätet.

Ufonyheten hamnade förresten på förstasidan.

Ursprungligen av reboot81:

Det har jag aldrig påstått. Lokaltidningar är dock ett smidigt sätt att hålla sig ajour om vad som händer i mina gamla hemtrakter. Båda tidningar hemifrån finns numera som PDF på internätet.

Ufonyheten hamnade förresten på förstasidan.

Nix, det har du aldrig påstått. Det var mest en ingivelse jag fick då jag vet att det står Uppsala som din plats. Jag hajade egentligen mest till när jag läste att de sett UFO vid Säve då det inte är så jättelångt hemifrån mig.

Jag kan tänka mig att det var hård konkurrens om platsen på förstasidan. Säkert många Tellusbor som är avundsjuka på den där marsianen...

Får även hålla med om att lokaltidningar på nätet är en ypperlig metod för att hålla sig uppdaterad om de gamla hemtrakterna. Förmodligen en av de bättre sidorna med internet...

Nu vill väl DN både äta kakan och ha den kvar. Först så varnade de för trenden i Norge med mindre barn (lägre födelsevikt) och idag så varnar de för att barnen i Sverige väger mer och mer

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-27 09:28

Presstöd i sitt esse.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-08-27 11:34
Ursprungligen av reboot81:

Presstöd i sitt esse.

Exakt, på pricken.
Eftersom Uppsalatidningen är en reklamfinansierad gratistidning så har den inget presstöd.
Till skillnad mot Svenska Dagbladet som lyfter det största presstödet av alla, drygt 50 miljoner kronor årligen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-27 12:05
Ursprungligen av Konrad:

Exakt, på pricken.
Eftersom Uppsalatidningen är en reklamfinansierad gratistidning så har den inget presstöd.
Till skillnad mot Svenska Dagbladet som lyfter det största presstödet av alla, drygt 50 miljoner kronor årligen.

Fel av mig, Uppsalatidningen får varken driftsstöd eller distributionsstöd.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu vill väl DN både äta kakan och ha den kvar. Först så varnade de för trenden i Norge med mindre barn (lägre födelsevikt) och idag så varnar de för att barnen i Sverige väger mer och mer

Moderkakan?

  • Medlem
  • 2014-08-31 14:01

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014...

  • Medlem
  • 2014-08-31 17:57

Fult spel? Svenska politiker? Nää, det har jag svårt att tro. *ironi*
Faktum är ju att för varje val i Sverige så blir valkampanjerna mer och mer lika de i USA där allt går ut på att smutskasta motståndarna istället för att berätta varför de vill ha folkets röster. Och vad de vill göra efter valet.

Är det detta som kallas för att vända kappan efter vinden eller försöka att äta kakan och ha den kvar eller vad?

Locka med att Apple skakar av rädsla och sedan få en popup för att köpa Iphone 6 före alla andra?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-13 16:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Är det detta som kallas för att vända kappan efter vinden eller försöka att äta kakan och ha den kvar eller vad?

Locka med att Apple skakar av rädsla och sedan få en popup för att köpa Iphone 6 före alla andra?

Länge sen jag gick på den där skitsidan

Ursprungligen av lappen71:

Länge sen jag gick på den där skitsidan

Råkade faktiskt bara klicka på länken av misstag. Hade inte tänkt att göra det:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-13 16:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Råkade faktiskt bara klicka på länken av misstag. Hade inte tänkt att göra det:)

Ursäkter

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det detta som kallas för att vända kappan efter vinden eller försöka att äta kakan och ha den kvar eller vad?

Locka med att Apple skakar av rädsla och sedan få en popup för att köpa Iphone 6 före alla andra?

Och nu...

  • Medlem
  • 2014-10-16 16:08

"Så fixade Z(l)atan 1300 nya jobb". Tillåt mig att kräkas en degig kaskadspya!

Nej Aftonbladet! Det är inte Zatan som har fixat 1300 nya arbeten i Göteborg! Det beror på att Volvo utvecklar sina produkter och sedan säljer dessa! Det skulle aldrig fungera att sälja en Volvo PV 444 idag om så ens Zlatan gjorde reklam för den. Dessutom är den snabbast växande marknaden Kina, och där är jag högst osäker på om folk ens vet vem denna människa är!

Expressens förstasida dagen efter valet är värd att reprisa här - otroligt snyggt...tungt...skakande...

Bevaka tråden