Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nått taket för auktoriserade datorer på mitt konto

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På mitt iTunes-konto har jag tydligen fem stycken datorer/telefoner reggade för att kunna spela min musik och använda mina appar.
Jag vet med säkerhet att jag inte äger fem enheter just nu, men om jag räknar ihop alla jag ägt och sålt så är det minst 5. Frågan är hur jag tar bort de som är auktoriserade men som jag inte längre äger.

Någon som vet?

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-30 15:21

To deauthorize all computers associated with your account
If you find you have reached 5 authorizations, you can reset your authorization count by clicking Deauthorize All in the Account Information screen.

Click iTunes Store in the menu on the left side of iTunes.
If you're not signed in to the store, click the Account button, then enter your account name and password.
Click the Account button again (your ID appears on the button), enter your password, and then click View Account.
In the Account Information window, click Deauthorize All.

Note: You may only use this feature once per year. The Deauthorize All button will not appear if you have fewer than 5 authorized computers, or if you have used this option within the last 12 months. If you need assistance on using this feature, please contact the iTunes Store support via email (Apple - Support - iTunes - World Wide).

About iTunes Store authorization and deauthorization

Tack -David- det är skönt att kunna vara lat och få hjälp här så snabbt.

Vad händer ifall man har ett konto som man vill använda på fler än fem enheter?

Det är datorer som aktiveras, inte enheter, som det står i posten från -David- .

Ursprungligen av keptang:

Det är datorer som aktiveras, inte enheter, som det står i posten från -David- .

Och om man har fler datorer då? Det är väl inte så troligt, jag blev bara lite nyfiken.

Ursprungligen av Scarecrow:

Och om man har fler datorer då? Det är väl inte så troligt, jag blev bara lite nyfiken.

Det går inte, max 5st kan vara auktoriserade på en och samma gång.

Så om man ominstallerar sin dator så är det bra om man gör en "deauthorize", annars tar den upp en slot bland de 5 man får ha.

Och en fråga som då ploppar upp är vad som sker när man väl klickat på att avauktorisera alla. Blir den dator man just då använder den som blir auktoriserad, eller kan man därefter auktorisera 5 andra/nya datorer?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Och en fråga som då ploppar upp är vad som sker när man väl klickat på att avauktorisera alla. Blir den dator man just då använder den som blir auktoriserad, eller kan man därefter auktorisera 5 andra/nya datorer?

Dr Tinnitus

Samtliga blir avauktoriserade och du kan därmed auktorisera 5 nya.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-02 14:38
Ursprungligen av keptang:

Samtliga blir avauktoriserade och du kan därmed auktorisera 5 nya.

Och detta kan du bara göra en gång per år (utan att kontakta/få hjälp av Apple).

Ursprungligen av kenjon:

Och detta kan du bara göra en gång per år (utan att kontakta/få hjälp av Apple).

Yep, stämmer bra det.

Var tvungen att göra det genom Apple för 1-2 år sen efter jag bytt datorer under året och glömt avauktorisera gamla datorn innan byten.

Har du 5 datorer och 1 ipod touch som du bara använder till musik och lite små appar kan du ju ladda ner alla appar du vill ha i din ipod, stänga av wifi sen deauktorisera ipoden för att få plats med alla 5 datorer ? auktorisering sker väl via internet? Undvik internet då

Ursprungligen av wilhelmsson:

Har du 5 datorer och 1 ipod touch som du bara använder till musik och lite små appar kan du ju ladda ner alla appar du vill ha i din ipod, stänga av wifi sen deauktorisera ipoden för att få plats med alla 5 datorer ? auktorisering sker väl via internet? Undvik internet då

iPodarna räknas som sagt inte in i auktoriserade enheter. Bara datorerna.

"Som sagt..." Missade jag

Men om man hamnar i den här situationen så går det väl att reda ut genom att göra en total reset och börja om från början med sin iOS device ?!...

Ursprungligen av LCR:

Men om man hamnar i den här situationen så går det väl att reda ut genom att göra en total reset och börja om från början med sin iOS device ?!...

Som sagt räknas inte iOS-enheter in i de 5 datorerna.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Som sagt räknas inte iOS-enheter in i de 5 datorerna.

Mm, tänkte lite fel...

Tänkte iOS gentemot Mac, inte iTunes...

Kan man se någonstans hur många Authorised datorer man har?

Ursprungligen av LCR:

Kan man se någonstans hur många Authorised datorer man har?

Jäpp. Om du i iTunes store trycker på din epostadress i övre högra hörnet och sen loggar in kommer du till din kontoinformation. Där står hur många datorer som är auktoriserade.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jäpp. Om du i iTunes store trycker på din epostadress i övre högra hörnet och sen loggar in kommer du till din kontoinformation. Där står hur många datorer som är auktoriserade.

Damn!! Det betyder att jag har en dator (någonstans), troligtvis MacBook Airen som jag nyss sålde.

Undrar hur många sådana här frågor Apple får...

Om ni läser inlägg 2 som -David- skrev så löser det alla problem.

Tack för god hjälp.

Efter ominstallation av hemburken blev det lite jobbigt en stund...

Några inlägg, som inte har någonting med den här trådens ämne att göra, har flyttats hit:
http://www.99.se/itunes-app-store/289632-itunes-konton-till-samma-itunes-bibliotek.html

/Mod

1
Bevaka tråden