Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Apple-produkt ligger dig närmast om hjärtat?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-11 22:50

Låt oss erkänna: vi är ganska mycket materialister på den här sajten...
Och vi äger inte bara en Apple-produkt, utan flera!
Den genomsnittlige användaren/medlemmen har väl åtminstone en iPhone, en iPad/iPod
och en stationär/bärbar dator...

Om vi dramatiserar det hela lite: ditt hem brinner och står i ljusan låga (hemska tanke som
jag hoppas alla får slippa vara med om) - alla dina Apple-prylar ligger i ett och samma rum
och du kan bara få med dig en 'sak'... vad tar du med dig?

(ok, frågan är materialistiskt ställd, så svar som 'jag tar med mig min hårddisk därför att alla mina familjebilder ligger på den' - går bort! Jag vill helt enkelt veta vilken Apple-produkt du älskar allra mest! Instinktivt. )

MBP:n.

Rent instinktivt skulle jag nog ta min iPhone.

  • Medlem
  • 2011-05-11 23:00

iPhonen, för att ringa brandkåren. Pismon om jag skulle behöva välja mellan alla burkar...

iPhone, i innerfickan, avstånd till hjärtat, ca 7 cm i det fallet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-11 23:03

Min Macbook Pro skulle nog åka med först då den har högst värde av Appleprylarna. Jag har också mest användning för den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-11 23:14

Spontant iPhone...min iPad 2 ligger väldigt nära också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-11 23:16

Säger iPhone. Den har en speciell plats i min ficka

iPhonen. Klarar mig verkligen inte utan den. Då kan jag larma brandkåren, sen ringa mina lika pryltokiga kompisar och gråta ut över alla andra saker jag förlorat.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-12 08:46

Då iPhonen oftats bor i fickan så är det nog min MacBook Pro jag skulle ta då jag använder den mest (har alla skrivelser mm på den osv). Särskilt eftersom jag inte fått ordning på någon bra offsitebackup ännu.

Min 11" Air. Även om jag har både iMac och MBP är det Airen jag gillar bäst. Snygg, portabel och fixar precis allt. Älskar den!

Jag instämmer med Kermit. Min 11" Air skulle utan tvekan vara det första jag skulle plocka på mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-12 09:23

Min iPhone, kalender, mail, kontakter och allt finns där för att ha koll på vardagen. Det skulle vara svårare att förlora än iPaden eller MBP:n.

iPhone såklart.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-05-12 09:52

Tog mig friheten att lägga till en omröstning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-12 13:12
Ursprungligen av kainen:

Tog mig friheten att lägga till en omröstning

Tackar!

Telefoner finns det många, men iPad är unik och jag kan inte leva utan den.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-12 10:27

Min iPhone om vi bara pratar om "hårdvara" men pratar vi information, bilder etc. så självklart min MacBook Pro. iPhonen går att ersätta och backup ligger i just MBP så det är ju inga problem. Men MBP blir svårare att ersätta informationen i....

Macbooken (blivande MBA'n), iom att det är den enda Apple-produkten jag har. (bortsett från en iPod shuffle)

Sen skulle nog Timemachine-disken åka med tidigare egentligen. Jag har inte heller någon offsite-backup, 3G-uppkopplingen gillar inte riktigt sånt.

Jag äger bara en iMac, men den skulle nog få brinna inne då jag var lite sugen på en air för försäkringspengarna.

1
Bevaka tråden