Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya nätverksprodukter från Apple på måndag?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-02 11:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-02 13:45
Ursprungligen av ;:

Gärna det tack. Nuvarande produkter börjar kännas väl gamla. Airport Express uppdaterades senast i mars 08.
Kanske kan få en 3.5mm ut på Extremen och en processor som orkar skicka både data och ljud samtidigt utan att den går på knäna. Fler antenner och två frekvensband även på Expressen vore inte så dumt. Ny mindre design skulle ju också vara på tiden.

Här kommer lite mer rykten, t ex att Time Capsule skulle ladda ner och cache:a mjukvaruuppdateringar till dina enheter på nätverket:

More on Apple’s Airport/Time Capsule and a possible refresh | 9 to 5 Mac

Undrar varför dom inte istället låter TimeCapsule göra det själv? TC är ju på nätet och har ett litet OS - det OS'et borde ju även kunna hämta och installera updates. Det kan ju simpla roters från andra tillverkare. I don't get it.

Ursprungligen av Capeman:

Här kommer lite mer rykten, t ex att Time Capsule skulle ladda ner och cache:a mjukvaruuppdateringar till dina enheter på nätverket:

More on Apple’s Airport/Time Capsule and a possible refresh | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av Zimmerman:

Undrar varför dom inte istället låter TimeCapsule göra det själv? TC är ju på nätet och har ett litet OS - det OS'et borde ju även kunna hämta och installera updates. Det kan ju simpla roters från andra tillverkare. I don't get it.

Alltså mjukvaruuppdateringar för OS X.

Det görs ju av Macen själv.... Vad är det jag inte fattar?

Ursprungligen av Capeman:

Alltså mjukvaruuppdateringar för OS X.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det görs ju av Macen själv.... Vad är det jag inte fattar?

Det skulle fungera som det gör med OS X Server, om jag förstått det rätt. Den känner av vad du har för enheter på nätverket och laddar hem rätt uppdateringar till alla enheterna, sen "deployar" ut dem. Det är lite diffust, men det är så jag tror de menar.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det görs ju av Macen själv.... Vad är det jag inte fattar?

Att den laddar ner uppdateringar i bakgrunden och sen är det bara att välja att installera dessa på respektive klient antar jag.
Utan någon fördröjning när det gäller nedladdning.

Antar jag..

Om nu dessa rykten stämmer.

Playstation 3 (PSN+) har en funktion liknande detta redan, iofs bara för enheten själv, men ändå.
PlayStation Support Guides- Update your PS3 using Automatic Download
Precis som Windows har det inbyggt sen ett antal versioner tillbaka (ladda ner i bakgrunden när uppdateringar kommer och sen får användaren välja att installera det när tillfälle finns).

OK. Coolt. Hightech. :-). TC är som en server alltså - tar hem i lugn och ro och pushar ut det till varje burk (när man väljer det antar jag). Men varför allt detta besvär för en sak som inte har varit något att snacka om tidigare? Updates av Macar är ju så klockrent och snabbt det kan vara...liksom. Jag har en teori; dom vill jämna ut bandbreddsanvändningen - idag när feta updates kommer så hyr dom temporärt en dyr gräddfil av Akamai.
Hursomhelst så måste ju alla enheter vara på för att TC ska veta att dom finns och hämta hem nya grejer till dom - alltså är enheterna avstängda eller utanför zonen (iPhone/iPad/Macbook tas ju med ut på stan etc) så tar alltså inte TC hem något till dom (?).

Tja, man kan bara spekulera just nu.

Kan vara så som Microsofts SMS (heter det så? Systems Management Server, minns inte riktigt..) funkar.

Man väljer vilka enheter/operativsystem man har, så plockar i det här fallet TC ner alla updates som kan vara aktuella, och när man sen ansluter enheten till det lokala nätverket så kommer frågan om man vill uppdatera.

Nåt sånt kanske.

Jag gissar att Apples appar också kommer att updateras via TC - inte bara OS.

Det kan dessutom vara så att man kan sköta iOS-uppdateringar den vägen, vilket hade varit ett steg närmare datorbefrielsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-03 19:59
Ursprungligen av irrelogical:

Det kan dessutom vara så att man kan sköta iOS-uppdateringar den vägen, vilket hade varit ett steg närmare datorbefrielsen.

Jag tror att det är det här som är en av de stora nyheterna med iOS 5. Att man slipper ha dator och iTunes till sin iphone eller iPad. Att icloud tar över den uppgiften. Och att de nya nätverksprodukterna kan fungera som cache för icloud. Och ta hem uppdateringar till dina device. Till att börja med.

För hur ska du annars göra backup på din i-device utan iTunes?

Jepp. Det tror jag också. TC är hubben som komminicerar och synkar med iCloud. iOS-enheter behöver inte längre en Mac för att "vara med". Detta är en logisk utveckling.
TC kommer att vara en Apple-ID-enhet.

Ursprungligen av pesc:

Jag tror att det är det här som är en av de stora nyheterna med iOS 5. Att man slipper ha dator och iTunes till sin iphone eller iPad. Att icloud tar över den uppgiften. Och att de nya nätverksprodukterna kan fungera som cache för icloud. Och ta hem uppdateringar till dina device. Till att börja med.

Kanske TC synkar mot iCloud. RAID1 - ena disken hemma - andra på server i IUSA. :-D.

Ursprungligen av ;:

About time... Produkterna känns varken Express eller Extreme längre.

Senaste ryktet säger att de nya Time Capsule kommer att köra iOS:

New Time Capsules to Run iOS on A4/A5 Processors? - Mac Rumors

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-04 21:48
Ursprungligen av ;:

Vilken tid är WWDC'n?

Ursprungligen av ecth:

Vilken tid är WWDC'n?

Typ kl 19 som den brukar vara, eller har det ändrats?

Ursprungligen av ecth:

Vilken tid är WWDC'n?

Hela nästa vecka. Men keynoten är klockan 19 vår tid.

1
Bevaka tråden