Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaunchBar - wow!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-08-30 16:11

För er som just switchat eller som inte följt med i alla trådar här på 99mac måste jag bara rekommendera LaunchBar (http://www.obdev.at/products/launchbar/) Trodde inte något program kunde vara så användbart men nu vill jag inte vara utan det. Jag reggade programmet efter 10 minuters användning. Om du inte har det så prova det!

Måste också stämma in i din lovsång! När man väl börjat använda det så är det mycket svårt att sätta sig vid en annan dator utan att känna besvikelse över hur lång tid det tar att leta fram ett program/URL/e.postadress etc. Man blir helt enkelt effektivitetsberoende av LaunchBar

Lätt att ta till överord, men LaunchBar är det bästa programmet som gjorts. Fo' sure!

Berätta gärna om de viktigaste finesserna ni som är inkörda.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-01 12:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Berätta gärna om de viktigaste finesserna ni som är inkörda.

Slå Äpple+spacebar (funkar i alla prog)

då får du en sån här (se bild):

sen skriver du bara första bokstäverna i namnet på det du vill öppna (fil/mapp/prog/allt annat) och slår Return.

Fixat!
(Tillägg: om de passar på flera så dyker det upp en lista lista du kan stega upp och ner i)

Oerhört smidigt...

Går att ställa in vilka mappar LB skall leta i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 12:42

LaunchBar var verkligen en riktig killer-app!
Förstår inte hur jag kunde klara mig utan det...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 12:46

Japp, mycket bra, speciellt när jag insåg att man kan kontrollera vad som ska sökas igenom. Bra att kunna ta bort t ex explorer bokmärken eftersom jag kör safari.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-01 12:57

Sållar mig till skaran som har detta program. Testade ett par dagar, det var tillräckligt för att registrera:)

Senast redigerat 2003-09-01 13:15

I LaunchBar´s konfigurationsmeny finns två röda rader: Watson Tools (Library) och Watson Tools (User), vad är det?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 14:02

En grej jag skulle gilla är om de gjorde om den till en kontrollpanel så att man slipper ha programsymbolen i Dock, men det kanske går att fixa ändå?

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
En grej jag skulle gilla är om de gjorde om den till en kontrollpanel så att man slipper ha programsymbolen i Dock, men det kanske går att fixa ändå?

Det finns ett knep för ett fixa det. Har inte det i huvudet, men läs hjälpen elle rnågon readme-fil så hittar du det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
En grej jag skulle gilla är om de gjorde om den till en kontrollpanel så att man slipper ha programsymbolen i Dock, men det kanske går att fixa ändå?

Show Package Contents"), navigate to Contents/Info.plist, and open the Info.plist file with TextEdit, e.g. via drag & drop onto TextEdit. At the end of this file find the line containing <key>NSUIElement</key> and change the line below from <string>0</string> to <string>1</string>. Finally you have to save these changes and to restart LaunchBar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 15:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Show Package Contents"), navigate to Contents/Info.plist, and open the Info.plist file with TextEdit, e.g. via drag & drop onto TextEdit. At the end of this file find the line containing <key>NSUIElement</key> and change the line below from <string>0</string> to <string>1</string>. Finally you have to save these changes and to restart LaunchBar.

Briljant!
Fungerar perfekt.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 18:07

Ah, mycket bra! Men de borde ändå snickra om det till en kontrollpanel... så slipper man dutta själv

  • Oregistrerad
  • 2003-09-05 12:50

kommer inte typ det här vara inbyggt i panter?

1
Bevaka tråden