Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika ljudsignaler på iPhone/iPad beroende på emejlsystem/konto?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2011-06-25 17:07

På mina Maccar kan jag få olika ljud och färger mm beroende på om emejlet kommer från MobileMe eller olika konton från tex Comhem.

Går det att få olika ljudsignaler på iPhone/iPad beroende på vilket konto emejlet kommer ifrån utan att jailbreaka?

nej

Du kan inte ha olika ringsignaler på mailen men på telefonsamtal och sms (från ios5) kan du välja ringsignal beroende på avsändare

• Avstängd
  • 2011-06-26 09:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Du kan inte ha olika ringsignaler på mailen men på telefonsamtal och sms (från ios5) kan du välja ringsignal beroende på avsändare

Ja tack, det vet jag, undra bara om mailen

• Medlem
  • International user
  • 2011-06-27 00:14

Jag har iOS 4.3.1 och kan göra detta redan.

Mailen går tyvärr inte. Är ute efter samma sak själv.

Hoppsan:rolleyes: jag hade inte så bra koll som jag trodde

• Medlem
  • Visby
  • 2011-06-27 07:37

Men du måste väl ännu klippa och synca med iTunes även i iOS5?

Ganska så störande då man med alla andra telefoner enkelt kan välja vilket ljud man vill ha till mail, sms och samtal direkt i telefonen.

Ursprungligen av Resorb:

Men du måste väl ännu klippa och synca med iTunes även i iOS5?

Ganska så störande då man med alla andra telefoner enkelt kan välja vilket ljud man vill ha till mail, sms och samtal direkt i telefonen.

Klippa till låtar och skapa en ACC-version är rätt bökigt att göra i iTunes. Det finns det dock andra program som fixar mkt smidigare (Se App Store). iPhone får trådlös synk iom iOS5, så det ser jag inte som ett problem längre.

Men synken med Itunes är kvar även om den kan ske trådlöst;)

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-27 13:00

Men synken med Itunes är kvar även om den kan ske trådlöst;)

Då kan man köpa ringsignaler, eller "Tunes", i iTunes Store.

Kommer man inte kunna byta färg på mailen iom iOS 5? Eller blandar jag ihop det med en Jailbreak feature jag läst om..? :/

Hoppas man kan ladda ner ringsignaler och SMS-signaler direkt via iPhone och bara kunna använda direkt utan att behöva dunka med iTunes och sedan tillbaka igen i iOS 5.. Det är inte jobbigt gå den gamla vägen men det vore en trevlig bonus

• Medlem
  • Täby
  • 2011-06-27 17:34

Gratis ringsignaler till iPhone: Free Ringtones for mobile and iPhone - Audiko

Ursprungligen av kainen:

Gratis ringsignaler till iPhone: Free Ringtones for mobile and iPhone - Audiko

Samt Zedge.net

1
Bevaka tråden