Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta Bild från iPhoto till skrivbordet (Lion)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2011-07-27 13:54

Har hittat ett väldigt frustrerande problem i iPhoto på Lion.
Försöker flytta ut en bild från iPhoto och lägga den på skrivbordet. När jag har dragit ut den och bilden får ett litet plus tecken och jag släpper vänster musknapp då spelas ljudet att filen har blivit flyttad. Filnamnet fladdrar till lite men sedan *poff* bilden som jag la på skrivbordet försvinner.

Vart vid Odins skägg tar den vägen?
Får man inte längre flytta sina god-damn bilder eller vad är det frågan om?
Mycket jag inte gillar i Lion som jag försöker intala mig att jag kan vänja mig vid men nu är jag inte långt ifrån att nergradera till Snow....

Kör Lion och det senaste iPhoto och alla uppdateringar är installerade.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-07-27 13:57

Kolla i Sidofältet/Skrivbord om du kan se bilden där

• Medlem
  • Borås
  • 2011-07-27 14:10

Nej det kan jag inte även om jag söker på bildens namn hittar jag bara den i iPhoto även om jag dragit en kopia utav den...

• Medlem
  • 2011-07-27 14:45

Du har möjligtvis inte "gömt" skrivbordet med något program typ Cocktail. Då går det inte att dra filer dit.

Jag brukar alltid välja att exportera de bilder jag vill ha till skrivbordet. Fungerar utmärkt.

Kolla behörigheterna på skrivbordfilen tex, efter det gömda Biblioteket kan det ha uppstått fel där. Just det har inte varit några problem för mig, men diverse andra grejer har strulat som har haft med behörighetsfel att göra.

• Medlem
  • 2011-07-27 15:39

Går det dra några andra filer dit?

1
Bevaka tråden