Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wired om Apples otroliga innovationsförmåga och varför Sony borde köpa Apple.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Slå mig inte nu för att rubriken blev så lång.)

Wired har en artikel om Apple och dess förmåga att gång på gång komma med lysande innovationer. Eller kanske att ta en redan existerande produkt och ta den till en helt ny nivå:

To change an industry once is impressive. To do it as many times as Apple has - popularizing innovations like the graphical user interface, the mouse, multihued hardware, and edgy industrial design - is phenomenal. For three decades, Apple has blazed a trail for the computer world. Now, the music business is watching slack-jawed.

Yet somehow, after all its time at the creative helm, Apple clutches a meager 3 percent of the computer market. The company does the inspired work of figuring out new ways to entice people to buy its machines, only to have other vendors crank out inelegant imitations for the masses. It seems unfair, both to Apple and to the hordes saddled with second-rate gear.

Artikelförfattaren, Josh McHugh, föreslår att Apple borde bli uppköpt och ger exempel på framgångsrika uppköp (som BMW:s köp av Mini). Han föreslår Sony som lämplig uppköpare.

Läs hela artikeln här:

Why Apple is So Tempting - Creative culture, killer products, zealous fans, and Steve Jobs. Memo to Sony: Bite!

• Oregistrerad
  • 2003-09-01 22:44

som det känns nu så säger jag bara: "we've seen nothin' yet!"

• Medlem
  • 2003-09-02 10:06

se så bra det går för Saab sedan GM tog över ruljangsen, när de måste bygga sina bilar på samma bottenplatta som Opel. :rolleyes:

Jo, det är ju lätt att vara selektiv med bra exempel. För min del får Apple gärna fortsätta stå på egna ben.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-02 13:38

Apple är Steve Jobs baby. Han säljer inte Apple om han inte måste, och dessutom klarar sig Apple utmärkt på egen hand. Men det utesluter förstås inte ett samarbete med Sony, IBM, Microsoft, Sun, Nokia eller någon annan aktör.

Sony vore helt klart bäst. Nokia är det sista företag som borde få köpa Apple.;)

Jag skulle säga adjö till Apples produkter om jag slår upp Macworld US och läser "Nokia buys Apple".

• Medlem
  • 2003-09-02 14:19

Det skulle aldrig funka ihop med Sony, eftersom båda skulle vilja ta över. Sonys "sammarbete" med Ericsson Mobile var lättare, eftersom Ericsson mer än gärna lade sig i brygga och erbjöd sina teknologiska lösningar. Att det sedan är Sony som bestämmer, trots en tidigare väldigt marginell telefonlinje, är väl ingen hemlighet.

I ett samarbete med Apple skulle de vilja göra något liknande, trots att de är extremt marginella på datormarknaden. Jag tror inte att Apple har något att hämta där, även om de säkert skulle få ögonen på sig. Kanske t om en större marknad.

1
Bevaka tråden