Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture 3 - Uppdatera från Trial till betalversion

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-08-04 09:19


Jag sitter nu med Aperture 3 Trial versionen. jag har iofs 2 veckor kvar på den, men vill ändå veta hur det går till när jag ska skaffa den riktiga versionen.
På alla ställen jag letat hittar jag bara hur jag ska göra för att uppgradera till den fysiska versionen, men jag vill ju uppgradera till den version som jag kan ladda ner från Mac App Store. Jag är inte så sugen på att betala 1995:- för något som på andra ställen kostar 599:-.

Jag har importerat nästan alla mina bilder till Aperture och är inte så sugen på att göra det en gång till...

Du köper den från Mac App Store bara och behöver inte importera bilderna en gång till, den läser samma databas som provversionen skapat.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-08-04 09:58

Låter ju bra... Är det bara till att avinstallera provversionen av Aperture efter man köpt den riktiga versionen från Mac App Store?

Om inte MAS-versionen vill installera så behöver du bara kasta provversionen först. Men nu blev jag lite osäker på om provversionens bilddatabas automatiskt läses in, eventuellt måste du importera den när du installerad skarp version. Men det är ju en baggis. Tips: gör detta INNAN provversionen tajmat ut, för att vara på säkra sidan.

Jag köpte A3 genom app store efter att provversionen hade gått ut och bilddatabasen hängde med utan problem.
Gjorde ingen avinstallation av trial versionen utan den ersattes automatiskt om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-08-08 08:56
Ursprungligen av mendezzz:2011186:

Jag köpte A3 genom app store efter att provversionen hade gått ut och bilddatabasen hängde med utan problem.
Gjorde ingen avinstallation av trial versionen utan den ersattes automatiskt om jag inte minns fel.

Låter ju hoppfullt

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-24 09:49

Laddade bara ner Aperture från Mac App Store. Funkade klockrent utan att jag behövde göra något, hämtar bilderna från Trial-databasen automatiskt.

1
Bevaka tråden