Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
AppleInsider rapporterar om en mystisk version av webbläsaren Safari där man har slopat användandet av metall-utseendet till förmån för den nedtonade Aqua-looken som utvecklats till Panther. Ny grafik för tabbed-browsing funktionen är också närvarande. Huruvida detta är framtidens utseende för Safari kan ju inte bekräftas men man kan ju alltid hoppas. Här finns länk till sidan med en skärmdump av härligheten:
hoppas verkligen inte att det är så tabberna kommer att funkar, dvs som i camino.
det jag verkligen giller med safari är tab implementationen, dels att nya tabbar öppnas i bakgrunden (som i firebird) och att jag kan stänga ner en tab utan att byta till den (via lilla krysset i hörnet på tabben)
själv tycker jag det passar ganska ok med metal på just safari, men vet att det finns gott om folk som tycker annorlunda
Bilden hur osann eller sann den är är anpassad för att likna resten av hur 10.3 ser ut. Speciellt med tanke på tabbarna.
Jag tror heller inte att själv funktionen för tabbarna kommer ändras möjligtvis utseendet.
Hoppas att Panther kommer på Paris mässan vore så gott. Önskar redan att det vore december då jag ska göra min första 10.3 installation server och klienter.
Jag är skeptisk. Det känns som ett Photoshop-bygge.
Titta bara på hur nära namnlisten de översta knapparna sitter. De går ju ihop!
Men jag hoppas att jag har fel. Tycker faktiskt det nya utseendet känns fräschare än metall-looken.
Jag tror det helt enkelt är Safari som körs på en Panther-beta (därav de nya tabbarna) och som har fått sig en släng av demetalizer-sjukan, dvs någon har patchat safari med aqua-utseendet i efterhand.
Det här kommer INTE från Apple. Inte från det Apple jag känner iallafall. Det kan inte finnas någon anledning att slänga på en tjock ram runt websidan. Det fina med Safari är ju att det är ett rent gränssnitt och hela fönsterytan används effektivt.
Jag kunde inte vara tyst... Den här bilden såg hemsk ut!