Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa egna ringsignaler fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Ursäkta om frågan är banal men jag kan inte längre tilldela mina kontakter olika ringsignaler. När jag uppgraderade min iPhone 2 till iOS 5 så fick alla kontakter som tidigare haft egna ringsignaler "marimba" och det är ju inte så upphetsande.

Jag har skapat ett tiotal ringsignaler från olika låtar i iTunes och sparat dem som .m4r filer och det har fungerat bra fram tills nu. Jag ser de olika ringsignalerna under just ringsignaler och ser att det är nio stycken. Men när jag synkroniserar så följer de inte med.

Finns det någon enkel förklaring på detta? Har Apple tagit bort möjligheten att skapa egna ringsignaler för att man ska bli tvungen att betala för dem eller är det jag som gör något fel?

Stort tack på förhand!

//Lars

Måste bara fråga vad en iPhone 2 är för något?

Prova att ta bort ringsignalerna i iTunes och sen lägga till dessa igen följt av sync.
Testa också avaktivera/aktivera synk av ringsignaler.

Jag skapade precis 2 ringsignaler till min 4S. Jag var tvungen att lägga till ringsignalerna (.m4r) till iTunes library först, och sedan dra de därifrån till telefonen. Efter det gick en synkronisering bra.

När jag drog ringsignalerna direkt till telefonen i iTunes så blev de bara gråa och synkronisering gav inget.

1
Bevaka tråden