Jag har precis mottagit min ATV2 och är fullständigt såld, den fungerar helt enkelt fantastiskt. Dock kom jag att tänka på något. Just nu är den kopplad till min TV med en HDMI-kabel som därmed ordnar både ljud och bild. Eftersom jag inte har någon receiver utan enbart en två-kanalare så står stereoanläggningen på andra sidan rummet, något som givetvis skapar vissa problem när det gäller kabeldragning. Jag tänkte att det möjligtvis kunde lösas med en Airport Express (anledning till att jag frågar och inte testar är att jag för tillfället inte äger en AE). Tanken var att koppla AE:n till förstärkaren med en mini-jack till RCA och sedan skicka ljud från filmer osv. från ATV till AE och ut genom förstärkaren.
Kommer detta att fungera? Jag har prövat att söka på Google men svaren är lite blandade och några av dem relativt gamla så jag vill bara veta hur det står till i dagsläget.
För övrigt får ni ursäkta mitt rabiata trådskapande men jag är bara så begeistrad över att det hela fungerar så bra.