Då är min G5:a på väg till Lan Masters för utbyte av moderkort, det är själva USB delen som inte fungerar som den skall.
Efter många samtal till AC så övertygade jag dom att något inte stämde med min maskin. Jag har hela mitt liv skrivit på tangentbord jag kan 4 språk flytande i skrift och i tal. Och jag blev lite ledsen när en AC support kille påstod att det var mitt sätt att skriva som gjorde att det blev "dubbllaa" bokstäver. men men.. det finns trevliga killar och tjejer där som hjälper och förstår så idag fick jag en lapp att klistra på min svarta G5 låda och iväg med posten den for... skall garanterat vara i STHLM på måndag.
Jag har ingen tidigare erfarenhet av Lan Master men har hört mycket gott om dom!?
Känns trist detta men så kan det vara med helt nya maskiner som snabbt skall ut. Hoppas att dom snart löser detta från första dagen kände jag att datorn inte var som den skulle när man skrev en mening eller ett ord, hade tänkt köpa till ett Bluetooth tangtb. Senare men köpte ett och det fungerade perfekt att skiva med efter att jag parat ihop den med datorn jag kunde ha delay / keyrepeat i systemprefs. på max utan att få dubbla bokstäver. Men USB problem fanns ju kvar och det kändes som en sten i skon. Lika bra att få det fixat med en gång! Jag kan även varmt rekommendera er som funderar på att handla er en dator att köpa till Apple Care! Funkar perfekt ingen väntan i telefon köer och annat och dom tar sig verkligen tid att hjälpa användaren men det enklaste till dom mer avancerade funktionerna.