Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köptips inför mus köp

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har någon tips på en bra mus med tre knappar osv o kanske skrollhjul

  • Oregistrerad
  • 2003-09-06 14:40

Logitech MX310

Logitech MX500 känns verkligen gedigen!!! Ta en titt på den...

Har du kollat på Logitechs nya möss? De har nog kanske inte kommit än men är på gång.

Logitech click

Edit: Tydligen ska de finnas i handeln redan... Jag gillar den i silver. Matchar mina Creatures.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-09-06 18:36

Jag antar att du vill ha en optiskmus när du köper ny nu.

Tänkt då på att inte köpa nån mus på claes ohlsson, dom e inte bra när dom kostar 99:-

Och köp ,inte dom gammla modellerna av dom optiska musarna som tex Ms intellimouse explorer 1.0, utan köp då istället 3.0 versionen, lovar att du får så mycket mer för pengarna då
för dom gammla kan lagga som fasen när du spelar på datorn.

och tänkt på att om du köper en trådlös så kommer den att väga MYCKET mer pga batterierna (själv pallar jag inte av tunga möss, har tom skruvatbort tyngden i min Mx 300.)

Dom mössen jag kan rekomendera är Logitechs Mx 300/310 och om du gillar större möss en Ms explorer 3.0.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-06 18:50

finns det en tyngd man kan ta bort? hur gör man det?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-09-06 18:52

om du har en Mx 300 så är det bara att skruvaloss skalet, så sitter det en vikt på undersidan av skalet, du lossar den lätt när den bara sitter på en skruv.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-06 19:50

Mx 500!

eller vill du ha trådlös så funkar mx 700 lika bra

  • Oregistrerad
  • 2003-09-06 21:34

Själv har jag både MX500 och M.i. explorer 3.0. Båda musen är väldigt bra dock finns det nackdelar liksom fördelar.

MX500= Inte så ergonomisk, och känns inte bra att jobba med, pilen svajar när man ska röra.att den är lite ergonomisk är en plus men inte den bästa.
Explorer 3.0= Väldgit bra pil den bästa skulle jag vilja påstå, dock knapparna är ganska känliga dvs mycket tryckkänsliga, inte så bra men absolut inte största problem och den borde vara lite tngre tycker jag annars är helt ok.

1
Bevaka tråden