Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutiner till gammal Wacom PenPartner?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-16 14:20

Hej!
Min kompis har en gammal Wacom PenPartner i nostalgiskt bondi-blå imacfärg med frostad plast på ovansidan. Ljuva minnen, men usel tillgång på drivrutiner vad vi hittar online. Han kör den på sin egen dator med framgång, men vet inte var den drivrutinen kommer ifrån. Har spenderat en hel del tid på wacoms hemsida och deras support säger att de inte supportar den modellen längre.
Tänkte höra om nån råkar sitta på drivrutiner för den, som ett långskott. Det skulle vara himla praktiskt...

Modellen heter CT-0405-U mer specifikt, och körs över USB.

Tråden flyttad till en bättre lämpad forumdel. Den här frågan har ingenting med "Grafisk produktion" att göra.

/Mod

Men om han har en drivrutin, vad ska ni med en till då...? Eller ska han använda den på en annan dator? Det är väl en kext som ligger någonstans som man kanske kan flytta i så fall...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-16 23:30

Tack för din respons, Capeman. Det kan förstås vara så att det räcker med att leta upp den kext:en och flytta över den (jag tror att det är en prefpane också dock), men jag tänkte höra med folk som jobbar med grafik här om det ringde någon klocka hos nån.

(Därav postandet i grafik-forumet. Ber om ursäkt om detta bryter mot reglerna,men jag förstår inte hur det inte har med grafisk produktion att göra. Det vore väl en sak om det var en diskettstation, men det är ju ett ganska typiskt verktyg för grafisk produktion..??)

Grafisk produktion handlar just om grafisk produktion, inte hur man får tag i en drivrutin till hårdvaruutrustning. Och du bröt inte mot en regel, du bara postade i fel underforum.

/Mod

Vad kör han för version av OS X idag? Om det är en gammal drivrutin, som körs i 10.6 eller tidigare, så kan det ju vara en gammal PPC-historia, som sen inte kommer att fungera framöver i alla fall.

1
Bevaka tråden