Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone försvunnen ur listan för nätverk vid internetdelning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-15 19:25

Använder en iPhone 3GS för internetdelning till min MBP. Med bluetooth fungerar det. Men när jag kopplar in telefonen med USB finns den inte i listan för tillgängliga nätverkskällor i nätverksinställningarna. Den har funnits där tidigare. Och internetdelning är påslagen i iPhonen.

Vet någon hur man lägger till iPhone som källa igen??

/Tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-19 10:26

Kom igen nu kära Mac-vänner! Är det ingen som vet?
Jag har försökt på Apples eget forum samt på Macworld. Svårt att hitta ett svar...

Du kan ju börja med att lämna lite mer information, som t.ex:

- Vilken OSX-version i datorn?
- Vilken iOS-version i telefonen?
- Telefonen jailbreakad?
- Gjort någon förändring i datorn (t.ex ny hårdvara eller mjukvara) sedan det fungerade senast?
- Startat om datorn?
- Startat om telefonen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-19 12:26

Ok!

- Mac OS X 10.7.2
- iOS 5.0.1
- Telefonen är inte jailbreakad
- Ingen förändring jag kan komma på. När jag först märkte att tetheringen inte fungerade provade jag till slut att ta bort telefonen ur listan för att kunna lägga till den igen, men det kan jag alltså inte nu. När jag testar att plugga in telefonen i en annan dator fungerar tetheringen bra. Felet ligger alltså i min dator och inte i telefonen.
- både dator och telefon är omstartade.

Hoppas detta hjälper någon att hjälpa mig!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-19 14:05

Provat med att skapa en annan användare i datorn, och se om problemet finns kvar?

Hade exakt det problemet tidigare i höstas, och det löste sig för mig genom att ladda ner itunes och installera om det.

1
Bevaka tråden