Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytt av CS5 från en dator till en annan. Var hittar jag serienr?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-12-19 13:35

Kan jag på något sätt hitta serienr på en installerad CS5?
(Jag har för mig att frågan varit uppe förut, men en sökning ger dessvärre inga relevanta träffar.)

Normalt sett har vi mycket god ordning på saker som dessa, men just i detta fallet verkar informationen hamnat mellan stolarna.

Har du Adobekonto borde du kunna få fram serienumret där när du loggar in. Glöm inte att avaktivera på den gamla datorn.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-12-19 14:39

Där gömde den sig visst.

Ursprungligen av CyberPet:

Har du Adobekonto borde du kunna få fram serienumret där när du loggar in. Glöm inte att avaktivera på den gamla datorn.

Adobekonto finns, dessvärre inte på alla program, samt att vi har en lång lista med licenser vilket gör det lite svårt.

I PS systeminformation hittar jag ett serienummer som heter 9547971555**********, och jag tycker inte det ser ut som de jag är van att se (som brukar börja på 13 eller 14). Kan detta serienummer verkligen stämma, tror ni?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-12-19 16:09

Uppdatering.

Jag har nu konstaterat att det serienr man får fram via systeminformation (954....) inte är detsamma som använts vid installationen av CS5. Således är jag tillbaka på ruta 1.

Uppdatering 2.

Då jag jämförde siffrorna i systeminformation med motsvarande info på andra datorer (flerlicens) så lyckades jag till slut hitta rätt serienr. Detta då det var antecknat för de övriga.

Senast redigerat 2011-12-19 16:49
1
Bevaka tråden