Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förstora texten i Spotify?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Leksand
  • 2011-12-19 21:06

Hej alla galada!

Jag har en Mac Mini (OS X Lion) som mediacenter och kör den mot en Samsung 46" Led Tv.
Och när vi sitter i soffan och skall lyssna på Spotify i hjälp med ett trådlöst tangentbord så är
det väldigt svårt att se texten (på låtar mm)
Jag undrar om det går att förstora texten i Spotify eller på något annat sätt, snälla hjälp.

Tack på förhand

Rochida

Jag har ändrat trådens rubrik. Tänk på att rubriken tydligt ska visa vad tråden handlar om.

/Mod

Håll inne CTRL och scrolla med musen samtidigt, finns ett kortkommando istället för att scrolla.. google

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-20 00:49

Det där fungerar inte i spotify... Vart har du googlat fram det? Fungerar ens CTRL+mus scroll på en mac, där man nyper ut för att zooma?

Du zoomar in hela OS X på det viset. Ctrl+scroll.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-20 09:14

Å tusan. Fungerar inte på min air iallafall.

Zoom-funktionen måste väl aktiveras i Systeminställningar?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Zoom-funktionen måste väl aktiveras i Systeminställningar?

Det trodde jag också, men kom inte på att jag vare sig har gjort det eller var man gör det, så...

EDIT: Fel, men jag kommer ändå inte ihåg att jag någonsin aktiverat det, det har bara fungerat. Men man ställer in det här:

System Preferences - Universal Access - Seeing - Options - Use scroll wheel with modifier keys to zoom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-20 09:52
Ursprungligen av Capeman:

Det trodde jag också, men kom inte på att jag vare sig har gjort det eller var man gör det, så...

EDIT: Fel, men jag kommer ändå inte ihåg att jag någonsin aktiverat det, det har bara fungerat. Men man ställer in det här:

System Preferences - Universal Access - Seeing - Options - Use scroll wheel with modifier keys to zoom.

Den var aktiv som standard i Snow Leopard men inte i Lion. Jag har faktiskt letat efter den inställningen men inte så aktivt...ska pröva när jag kommer hem då den är mycket saknad

Ursprungligen av zinned:

Den var aktiv som standard i Snow Leopard men inte i Lion. Jag har faktiskt letat efter den inställningen men inte så aktivt...ska pröva när jag kommer hem då den är mycket saknad

Aha. Jag har bara uppgraderat till Lion och då har den hängt med.

HJÄLPMEDEL heter patchen i Systeminställningar på svenska. En liten vit gubbe i en blå cirkel.
/m

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-20 23:38

Sådär, då fick man löst det. Skönt att Ctrl-zoom är tillbaka.

Tackar för det Capeman

1
Bevaka tråden