Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBooken tar inte laddning. Går det att "ful-ladda"?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en MacBook Pro (15-inch, Mid 2010) liggande som inte går att laga enligt lokala Apple-verkstan. Datorn är tappad så den fått en smäll där MagSafe-kontakten sitter. Dessutom har tydligen blixten slagit ner i den. Det roliga var att datorn funkar utmärkt förutom att den inte tar laddning och att Ethernet-kontakten lagt av.

Min fråga är då om det går att ladda batteriet på något sätt för att få liv i maskinen. Då jag ska ha den som labburk så gör det inget om det hänger kablar från Macen.

Skickar med mailkonversationen med apple-teknikern.

********************
From: Daniel
Det är inget jag känner till.

Peter Nordquist wrote:
Aha… Synd att det inte går att plocka ut batteriet och ladda det. Macen verkar gå som den ska på ett laddat batteri. Det finns inget sätt att fuska sig förbi detta Nu snackar vi rena vedbod-trimmet med kablar som hänger ut ur burken, som lab-burk spelar det ingen roll
/Peter

From: Daniel
Subject: Re: MB Pro som tappats?
När jag hade den inne och mätte upp vart strömmen tar vägen så är det ström förbi denna kontakt men kortslutning på logikkortet.
Dvs delen du refererar till släpper igenom ström till logikkortet men sen är det stop.

Peter Nordquist wrote:
Hej!
Jag sitter och kollar lite på den där MB 15":aren som hade gjort en marksyning Den funkade ju att köra men den tar inte laddning. Nu är batteriet slut och Macen går inte att starta.
Frågan är om vi bara kan byta 922-9307 Board, MagSafe, with Cable (922-9307 MagSafe Board, with Cable - 13-15inch Macbook Pro Mid 2010) och få den att ta laddning igen. Jag skulle behöva en lab-maskin att köra 10.7 på och då spelar det ingen roll om nätverkskortet funkar.
/Peter

Det enda som jag kommer på är en extern batteriladdare, exempelvis den här: Amazon.com: External Battery Charger for Apple MacBook Pro 15 Inch Laptop Battery: Electronics

Hade det varit en äldre MacBook så hade det varit ett alternativ, men batteriet på de senare går inte att ta bort (lika enkelt). Du måste lossa hela understycket och ha en specialmejsel för att ta ut batteriet. Känns inte bra att göra den operationen en till två gånger om dagen... Hade det gått att löda på sladdarna till en sådan laddare och borra ett hål i chassiet så kunde det funkat.

1
Bevaka tråden