Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Ipad med Mac el wifi?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-01-16 13:05

Jag har inte synkat med itunes från början, och nu när jag skulle lägga över några e-böcker stod det att ipaden var ny och om den skulle ställas in som det när jag anslöt till itunes.
Min fråga är: kommer man att får börja om på spel eller blir det sparat så man kommer tillbaka till tex level 23?

Vid ny enhet så kommer vanligtvis iTunes kräva att du ska tömma din i-enhet innan den kan synka ngt med den.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vid ny enhet så kommer vanligtvis iTunes kräva att du ska tömma din i-enhet innan den kan synka ngt med den.

Min nya iPhone 4S (december) vill inte synka med iCloud.
Först synkade jag den som en ny telefon, men eftersom då alla appar (och level 23) försvann så återställde jag kopian från den gamla telefonen.
Så ska man väl kunna göra?

Gamla telefonen hade inte iOS 5, men det har ju 4S, och det var ju inget hinder för att använda gamla backupen. Den behöll ju iOS 5 i alla fall.
Nu har jag ju iOS 5 OCH alla gamla appar (och level 23).

Men iCloud synkar inte...
Är det verkligen meningen att man måste blåsa ren telefonen för att det ska funka?!
Några idéer?

(naturligtvis har jag samma Apple-ID på alla enheter och har slagit på allting i iCloudinställningarna. Jag har redan en iPad där iCloud funkar utmärkt så jag vet hur man gör)

Senast redigerat 2012-01-18 21:10
Ursprungligen av the örjan:

Min nya iPhone 4S (december) vill inte synka med iCloud.
Först synkade jag den som en ny telefon, men eftersom då alla appar (och level 23) försvann så återställde jag kopian från den gamla telefonen.
Så ska man väl kunna göra?

Gamla telefonen hade inte iOS 5, men det har ju 4S, och det var ju inget hinder för att använda gamla backupen. Den behöll ju iOS 5 i alla fall.
Nu har jag ju iOS 5 OCH alla gamla appar (och level 23).

Men iCloud synkar inte...
Är det verkligen meningen att man måste blåsa ren telefonen för att det ska funka?!
Några idéer?

(naturligtvis har jag samma Apple-ID på alla enheter och har slagit på allting i iCloudinställningarna. Jag har redan en iPad där iCloud funkar utmärkt så jag vet hur man gör)

Fungerar det inte med din gamla säkerhetskopia (funkar om du ställer in den som ny) så är det den som knasar till det. Då får du börja om och synka in allt från din dator.

  • Medlem
  • 2012-01-17 19:30

Det var inte direkt svar på min fråga. Det jag undrar på är om spelen måste börjas om från början.

Kör du iOS 5? Gör backup till iCloud, återställ data efter synk mot iTunes om det skulle försvinna.

Om du synkar NU och inte har synkat tidigare, så ja, allt sparas.

1
Bevaka tråden