Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme v5 + Bahnhof = inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-16 20:21

Hej!

Just köpt en ny router pga min gamla sa upp sig igår.

Får det inte att lira dock, kopplat in routern och gjort alla steg och gått in på bahnhofs sida och aktiverat men jag måste göra så på alla enheter inte bara på routern, någon inställning måste vara fel. Kan man knappa in bahnofs anv/lös i routern?

Någon som har en lösning? Har Bahnhof 100/100 via ett uttag i väggen dvs ingen fiberkonverterare utan cat6 i uttag på väggen.

/R

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-01-16 20:26

Jag har också Bahnhof och har aldrig behövt aktivera något. Det enda har varit att man får vänta en halvtimme eller så, när man byter router eftersom dom låser IP-nummert mot MAC-adressen, innan man kan använda nätet igen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-01-16 20:47

Det låter som att du har Airporten inställd på bryggläge, vilket i princip gör den "osynlig" för Bahnhof. De ser dina enheter direkt istället, därför måste du aktivera dem. Ställ in Airporten på "Dela en IP-adress" så ska du bara behöva aktivera en gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-16 20:50

Tack för svaren men problemet löst! Uppdaterade till senate fw så löste sig allt med inställningarna som redan fanns.
Udda men nu funkar det iaf

/R

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-16 21:26

Nytt problem, nu vägrar airvideo lira pga "dubbel nat" jag har bockat ur nat i inställningarna men får ändå detta problem. Kör inget modem/router utan bara airporten > sladd > vägguttag.

/R

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-16 21:40

Sat igång nat och styrt till ipt på servern nu funkar alles! Trial by error...

1
Bevaka tråden