Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone ringer upp andra kontakter under samtal samt andra saker...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skriver detta inlägg för min mors räkning då hon har extrema problem med sin iPhone 4...

* Mitt under ett pågående samtal så kan den få för sig att ringa upp en tredje part utan att hon har gjort något.
* Rätt som det är så låser sig telefonen, och säger att felaktig kod har knappats in.
* Bryter samtal så fort man försöker ringa.

Sen är det förmodligen mera skumma saker den får för sig. Men är det någon som varit med om just det första att den ringer upp andra kontakter?

Den har senaste versionen 5.1.1, men ska testa och blåsa om den så fort jag har tid att åka dit. Men vill höra mig för först.

Svettig kind?
Provat med headset, resultat?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-05-10 21:09

Kan det vara fel på sensorn som känner av att man håller telefonen nära kinden?
Att telefonen inte släcker skärmen när man för den till örat och att touchskärmen är aktiv?

Jag vill ju inte antyda bristande förmåga hos din mor att hantera elektronik, men går detta att reproducera när någon annan använder telefonen?

Har försökt förstå vad hon sysslar med när hon håller på och det händer såhär... Men har inte brorsan min fixat att återställa den, så får jag göra.

Ursprungligen av g0tr00t:

Har försökt förstå vad hon sysslar med när hon håller på och det händer såhär... Men har inte brorsan min fixat att återställa den, så får jag göra.

Du har inte testat något av tipsen/förslagen som skrivits i tråden?

1
Bevaka tråden