Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB SCSI Adapter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 15:13

Någon som ha erfarenhet av externa scsi interface för usb. Tänker till en bärbar Mac och exempelvis en EMU sampler.

Antar att det kan vara rätt olika med hur bra det funkar..

pcmcia verkar vara ett pålitligare alternativ, men det har man ju inte på 12"aren...

tips?

Skippa USB och kör på FireWire i stället. 12 MBit kommer du ingenstans med inom musikproduktion. Jag vet att det finns SCSI till FW konverterare kan bara inte komma på namnet just nu.

Ok,

tittade runt lite. Det var denhär jag tänkte på:

Ultra SCSI till FireWire.
Tillverkas av Ratoc.

Här är ett exempel på en försäljare i Japan:

rexpccard

Scsi till usb

Jag har en del gammalt, men viktigt material liggande på Zip- och Jaz-skivor. Måste ha en adapter mellan scsi och usb/FW. Fann några gamla trådar om detta, men det är ju några år sedan. Någon som har färsk erfarenhet av någon av de adaptrar som finns? Zip- och Jaz-enheterna ska kopplas till en G5.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-11 21:20

USB→SCSI converters har dåligt med drivare till MAC tyvärr!! <adaptec>
(jag kör med en USB X change -- adaptecSladden -- på linux till min emu Ultra E4XT's kortläsare\HDD | det är en 1996 sampler)

@bjöklund: gamla samplers läser inte speciellt snabbt då det handlar om gammal hårvara! Denna nedan som du sade ska funka till mac OSX
-- har sett den förr!

Alltså FW --→→→-- SCSI converter

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-11 21:26

99musik.se har fler råd!

en går att köpa ff ;] såg senare att tråden var fr 2003 .. !!

http://www.ratocsystems.com/english/products/FR1SX.html
.. men kanske går att finna billigare .. tog det som exempel efter enkel googling bara

Tack för svar!
Jo, som sagt, tråden är några år gammal. Därför min fråga om någon har färska erfareneheter om huruvida dessa prylar faktiskt fungerar. Så tycks inte vara fallet, vilket iofs är naturligt, efter alla år med USB. Jag provar något annat forum också.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 08:00

grejjerna funkar dock och e fullt relevanta fortfarande
→ ska tillägas!
→ surt om man bara har USB på MAC'en .. i o f s!
→ jag vet inte om det funkar med USB→FW →SCSI i kedja, men skulle tro att det inte e nån fara -- bara man finner en "grundlig" drivare .. så funkar grejjerna utifrån den förmodligen!!

USB och MAC e inte det bästa att åka på dessvärre .. ännu .. då firman inte gillat "PCprylar" innan .. men har MERGA'at på senare tid .. mer & mer

snart e det vellan hugget som stucket vad man väljer och kan ta allt som PC .. ??
→ välja vilket OS man vill åka på ... på samma hårdvara

1
Bevaka tråden