Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länge leve 99mac!

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Huga! Låter spännande!

Jag tror det här är det bästa som kunde hända för 99mac - jag vill att sajten ska blomstra och leva vidare i många år framöver. En så här bra sajt och idé ska inte drivas av mig som är pappaledig, och dessutom gör det på fritiden. Det behövs en professionell organisation och Sweclockers har heltidsanställda redaktörer, utvecklare och annonssäljare.

99mac är inte Björnström utan jag är en del av 99mac precis som ni andra. Kommer bli sjukt kul att se 99mac resa sig på nytt. Go 99mac!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 07:51
Ursprungligen av Björnström:

Jag tror det här är det bästa som kunde hända för 99mac - jag vill att sajten ska blomstra och leva vidare i många år framöver. En så här bra sajt och idé ska inte drivas av mig som är pappaledig, och dessutom gör det på fritiden. Det behövs en professionell organisation och Sweclockers har heltidsanställda redaktörer, utvecklare och annonssäljare.

99mac är inte Björnström utan jag är en del av 99mac precis som ni andra. Kommer bli sjukt kul att se 99mac resa sig på nytt. Go 99mac!

Hoppas du kommer fortsätta vara aktiv i diskussionerna när du har tid. En stor eloge till dig och de andra som drivit 99mac under 11 år

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror det här är det bästa som kunde hända för 99mac - jag vill att sajten ska blomstra och leva vidare i många år framöver. En så här bra sajt och idé ska inte drivas av mig som är pappaledig, och dessutom gör det på fritiden. Det behövs en professionell organisation och Sweclockers har heltidsanställda redaktörer, utvecklare och annonssäljare.

99mac är inte Björnström utan jag är en del av 99mac precis som ni andra. Kommer bli sjukt kul att se 99mac resa sig på nytt. Go 99mac!

Jag tycker du har skött sajten väldigt bra. Jag tycker däremot att vissa inte uppskattar vad du gjort för dem tillräckligt mycket.

Skönt att du slipper krav från oss bråkstakar i framtiden och kan surfa in mest av eget intresse. Det är du värd. Lycka till med familjen och tack för alla år

Även om jag inte håller med dig om vilken riktning forumet ska styras mot alla gånger så är du i min åsikt "Steve Jobs" av 99mac.

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror det här är det bästa som kunde hända för 99mac - jag vill att sajten ska blomstra och leva vidare i många år framöver. En så här bra sajt och idé ska inte drivas av mig som är pappaledig, och dessutom gör det på fritiden. Det behövs en professionell organisation och Sweclockers har heltidsanställda redaktörer, utvecklare och annonssäljare.

99mac är inte Björnström utan jag är en del av 99mac precis som ni andra. Kommer bli sjukt kul att se 99mac resa sig på nytt. Go 99mac!

Den stora frågan alla undrar nu .. ÄR väll vad kommer du göra härnäst ???

Disneyworld ?

Ursprungligen av gotfredsen:

Den stora frågan alla undrar nu .. ÄR väll vad kommer du göra härnäst ???

Disneyworld ?

Family Guy- Disney World - YouTube

Ja, jag kan bara instämma med Martin. Jag har haft kontakt med gänget på SweClockers senaste dagarna och det hela känns väldigt positivt. Det är nog det bästa som kunde hända för 99mac.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag kan bara instämma med Martin. Jag har haft kontakt med gänget på SweClockers senaste dagarna och det hela känns väldigt positivt. Det är nog det bästa som kunde hända för 99mac.

Jag kan bara hålla med, jag tror detta kommer bli ett gigantiskt lyft för sidan!

Neeej. Inte sweclockers :-/

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2012-05-23 23:09

Vad roligt.

Spännande och intressant.

Hmmmm, jag är försiktigt optimistisk. Det här kan gå åt vilket håll som helst.
Spännande och farligt samtidigt på något sätt. Kluvna känslor...

Ursprungligen av PeeMaN:

Hmmmm, jag är försiktigt optimistisk. Det här kan gå åt vilket håll som helst.
Spännande och farligt samtidigt på något sätt. Kluvna känslor...

Blir mycket spännande detta, ställ gärna frågor om det är något du undrar över.

Se det såhär: Ni som varit med här senaste året, hur tycker ni att sajten utvecklats på den tiden?

  • Medlem
  • 2012-05-23 23:23

Det blir nog kanonbra. 99mac har sakta men säkert stelnat mer och mer och blivit tråkigt och ointressant, det här kan vara lyftet som efterlystes tidigare i vår men som aldrig riktigt kom.

Jag har hört talas om Sweclockers, vagt, men aldrig varit inne på någon hemsida, förrän nu...

99Mac och en sida där läsarna lägger ut bilder på insidan av sida PC burkar, känns lite som när kineserna försökte köpa SAAB...

Hoppas detta fungerar bättre...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Jag har hört talas om Sweclockers, vagt, men aldrig varit inne på någon hemsida, förrän nu...

99Mac och en sida där läsarna lägger ut bilder på insidan av sida PC burkar, känns lite som när kineserna försökte köpa SAAB...

Inget är lättare än att sitta och slänga iväg billiga kommentarer utan att titta på fakta. Sweclockers startade något år innan 99mac och är en entusiast-sajt precis som vi. Edin har lyckats förvandla en "ta bilder på insidan av PC burkar" sajt till ett välmående företag med heltidsanställda redaktörer som levererar riktigt bra material. Det är mer än jag kan säga att vi lyckats med här på 99mac.

Faktum är att Sweclockers gått om IDG i antal besök och sidvisningar per vecka, det säger en hel del. Om grabbarna lyckas höja 99mac på samma sätt så kommer vi ha en fantastisk community som är först och bäst på nyheter och mycket annat. Det tycker jag låter grymt.

Ursprungligen av Björnström:

Inget är lättare än att sitta och slänga iväg billiga kommentarer utan att titta på fakta.

Men jag sa aldrig att det var något annat än just det. Jag specificerade att jag aldrig varit inne där tidigare, slogs av en massa bilder på insidan av PC burkar och sedan en ironisk kommentar. Det fattar ju vem som helst att det var humor... eller, kanske inte vem som helst...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-23 23:41

Blev lite fundersam när jag kollade på sweclockers apple-forum igår och det stod "I samarbete med 99.se" som underrubrik. Nu förstår jag varför, det ska bli intressant att se var detta bär av.

Om det sköts som Micro$oft sköter sin Mac-avdelning så blir det nog bra.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Om det sköts som Micro$oft sköter sin Mac-avdelning så blir det nog bra.

Det blir vad vi gör det till och där är alla medlemmar i forumet och era synpunkter oerhört viktiga. Vi hoppas att så många som möjligt vill följa med på resan och bistå med goda råd inför uppgraderingarna av webbplatsen.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-05-23 23:51

Iallafall jag åker gärna med på resan.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-05-24 00:27

Som dagligen inloggad på båda sidorna kan jag säja att det nog kan bli bra... Om det görs rätt. Jag vill inte se så mycket mer merge av sajterna än den som finns idag (typ ingen alls). Däremot är Sweclockers en bra sajt, snygg och snabb med nyheterna. Forumet kan vara lite mycket ûber1337haXX0r för mig (vilket så klart har med åldersgrupperingen att göra), men annars är Sweclokers en riktigt bra sida. Inte minst fredagspanelen.

Ursprungligen av tomcat:

Som dagligen inloggad på båda sidorna kan jag säja att det nog kan bli bra... Om det görs rätt. Jag vill inte se så mycket mer merge av sajterna än den som finns idag (typ ingen alls). Däremot är Sweclockers en bra sajt, snygg och snabb med nyheterna. Forumet kan vara lite mycket ûber1337haXX0r för mig (vilket så klart har med åldersgrupperingen att göra), men annars är Sweclokers en riktigt bra sida. Inte minst fredagspanelen.

Det behöver du inte oroa dig för, SweClockers är inte 99mac och 99mac är inte SweClockers. De båda sajterna kommer att behandlas som separata webbplatser med helt olika innehåll och målgrupper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 07:54
Ursprungligen av Andreas D:

Det behöver du inte oroa dig för, SweClockers är inte 99mac och 99mac är inte SweClockers. De båda sajterna kommer att behandlas som separata webbplatser med helt olika innehåll och målgrupper.

Det känns tryggt, ska bli kul att se hur det kan utvecklas med en redaktion. Det fanns ju mer sådant för ett antal år sen så jag tycker det är välkommet. Gärna samma typ av tester också som man kan se på Sweclockers, det saknar jag från den tiden då det fanns även här på 99mac.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-05-24 09:34
Ursprungligen av Andreas D:

Det behöver du inte oroa dig för, SweClockers är inte 99mac och 99mac är inte SweClockers. De båda sajterna kommer att behandlas som separata webbplatser med helt olika innehåll och målgrupper.

Det låter lovande. Då tror jag nog att det här kan bli riktigt bra.

99 Mac har varit fantastiskt men allting måste utvecklas och ibland är rejäla tag det bästa sättet.

Jag ser fram emot detta!

The only constant is change....

Lycka till kamrater!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-24 06:10

Oh crap.

Bevaka tråden