Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hm, dessvärre ingen bra match, men banan var alldeles för hal för att det skulle bli några spännande heat.

Jag tvivlar på att Anthony Davidson någonsin kommer att köpa en Ferrari...

"The 33-year-old said he was fortunate not to be more seriously injured." Låter inte direkt som en fotbollsspelare...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Jag tvivlar på att Anthony Davidson någonsin kommer att köpa en Ferrari...

"The 33-year-old said he was fortunate not to be more seriously injured." Låter inte direkt som en fotbollsspelare...

Aston Martin & Lamborghini är väl dom "ultimata fotbolls bilarna" tycker jag, nä "Ant" skulle passa UTMÄRKT i en 599GTO.

Ursprungligen av Scuderia-F1:

Aston Martin & Lamborghini är väl dom "ultimata fotbolls bilarna" tycker jag, nä "Ant" skulle passa UTMÄRKT i en 599GTO.

Jag tänkte mer på att det var Ferrarins fel att han bröt en kota...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Jag tänkte mer på att det var Ferrarins fel att han bröt en kota...

Aha, jag hängde inte med där, 24h Le Mans tog ut sin rätt...

Efter liknelsen med en fotbollsspelare & "fjållighet" så drog jag liknelsen till "fotbollsbil"...

BTW, kul att läsa på Ant´s twitter att han varit uppe & tagit några små steg på sjukhuset.

Det va en RIKTIG krasch det där...

Va' härligt Moto3 cyklarna låter!!

Många som trodde det skulle bli sämre när 2-taktarna försvann, men uppenbart rätt.

Hm, känns som om jag tagit över den här tråden...

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Hm, känns som om jag tagit över den här tråden...

hehe, har inte blivit så mycket motorsport denna helg för mig förutom TTA igår.
Idag har lunch/middag/kväll tilldelats grillning med nära och kära.

Önskar er alla en trevlig motorvecka som avslutas med F1 såklart!

Moto2 Silverstone... Wow!! What a race!!

  • Medlem
  • 2012-06-23 13:48

Alldeles strax kval för Valencias GP! På sista träningen (P3) var det hela 14 (!) bilar inom en sekund! Start your engine.

EDIT: Glömde en högst personlig åsikt: Valencia är en högst tråkig och sömnig bana! "Stadslopp" med få, om ens inga omkörningsmöjligheter.

Ursprungligen av Dalle:

Alldeles strax kval för Valencias GP! På sista träningen (P3) var det hela 14 (!) bilar inom en sekund! Start your engine.

EDIT: Glömde en högst personlig åsikt: Valencia är en högst tråkig och sömnig bana! "Stadslopp" med få, om ens inga omkörningsmöjligheter.

"Start your engines" är väl nästan TM för IndyCar, i F1 heter det väl "boot your computers".

Valencia är en riktig skitbana. På Sky Sports försökte Brundle m.fl. lyfta det hela med att stadslopp är bra för åskådarna (ser inte många platser i Valencia). De snackade en hel del om LeMans då Martin Brundle körde med sin son Alex, och sa att LeMans var en av de tre stora med Indy 500 och Monaco. Tror inte jag har fel när jag känner att Daytona 500 är större än Monaco F1, så det får nog bli de fyra stora...

Väntar på att Sky Sports kvalet ska bli tillgängligt då en grå dag som idag så ser jag fram emot ett bra kval från Schumi!!

Jag vill inte stoppa någon från att skriva resultat i denna tråd, men då jag ser all min motorsport i efterhand så måste jag då hålla mej borta.

Helt sjukt jämnt kval, hur är det möjligt med så många parametrar som är inblandade? Fantastiskt!!

Ursprungligen av keptang:

Helt sjukt jämnt kval, hur är det möjligt med så många parametrar som är inblandade? Fantastiskt!!

Ser fram emot det...

BBC qualifying 1.3GB på väg, "18 minutes remaining"...

Edit: "Complete" Nu tar jag en paus från surfandet...

Senast redigerat 2012-06-23 16:50

Ganska lustigt när man tänker på F1 teams. Vissa är och har alltid varit vad de är; Ferrari, McLaren, Williams etc.

Andra har en helt annan bakgrund, t.ex.:

Mercedes var: Brawn, Honda, BAR, Tyrrell

Lotus var: Renault, Bennetton

Red Bull var: Jaguar, Ford, Stewart men jag minns inte om/vem de var innan dess...

o.s.v.

En fundering, går det att antingen skriva med vit text eller svart bakgrund ?

Grejen är den att om man kan göra det så kan man skriva spoilers som de som vill läsa kan göra det genom att välja texten (select the text).

Exempel:

Fantastiskt race! Spoiler:[färg=vit]Vinnaren Michael Schumacher dominerade verkligen.[/färg=vit]

Vilket endast visar

Fantastiskt race! Spoiler:

tills man väljer hela texten.

???

Det hade varit väldigt smidigt, finns ingen spoiler-tag vad jag vet.

Det jag förslagit är en lösning man använder där jag hämtar min F1 då spoilers kan göra att man blir utkastad. Det fungerar bra då man aldrig ser resultat men kan läsa om man "highlight:ar" den dolda texten. Kanske fel tråd att fråga...

Vem behöver komedi när det finns MotoGP "After The Flag" ???

Colin Edwards och hans camcorder, viewer's questions...

  • Medlem
  • 2012-06-23 22:22

Kvalen var ju smått galet idag! 13 bilar inom en sekund, och i täten handlade det om tusendelar! TUSENDELAR!
Synd att Valencia är en så grymt tråkig bana, kul/bra för Vettel, mindre bra för spänningen.

När det gäller annan motorsport, närmare bestämt STCC funderar jag på att besöka Mantorp Park den 7/7. Gå två och betala för en. Billig underhållning på nära håll. (Även om STCC känns ganska gammalt och förlegat med konstiga bestraffningsregler vad gäller straffvikter i bilarna och omvänd startordning.)

Gå två betala för en låter bra. Jag har funderat på att åka den korta biten upp till Tierp för att se EM i dragracing (bodde i stort sett på Santa Pod med min fru under 90-talet och startade/mekade även Pro-Stock bike åt en kompis som körde EM 2000) men när de vill ha 750kr per person per dag så känns det lite att ta i...

  • Medlem
  • 2012-06-23 22:58
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Gå två betala för en låter bra. Jag har funderat på att åka den korta biten upp till Tierp för att se EM i dragracing (bodde i stort sett på Santa Pod med min fru under 90-talet och startade/mekade även Pro-Stock bike åt en kompis som körde EM 2000) men när de vill ha 750kr per person per dag så känns det lite att ta i...

Som jag fattade det har de precis kört Top Fuel där uppe? Typ förra helgen? Fan att man missade det.

Ursprungligen av Dalle:

Som jag fattade det har de precis kört Top Fuel där uppe? Typ förra helgen? Fan att man missade det.

Japp, massor av lastbilar som kör förbi här på väg 77, men det var en regnig helg och inte så roligt att stå och vänta och vänta...

Tävlingarna genomförda - Tierp Arena

Än mindre roligt när man själv står i kön för att själv kliva upp på plattan, och så mer regn...

Siktar på Scandinavian Internationals dock Scandinavian Internationals 2012 - Tierp Arena

Sluta med däckvärmare i F1??? Idioter!

Schumacher against tyre warmer ban - F1 news - AUTOSPORT.com

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Sluta med däckvärmare i F1??? Idioter!

Schumacher against tyre warmer ban - F1 news - AUTOSPORT.com

Helt galet förslag.

Ursprungligen av keptang:

Helt galet förslag.

Jag har tittat på IndyCar sedan tidigt 90-tal (inte så mycket nu för tiden) men när de bilarna kommer utflygande ut depån med kalla däck så ser man verkligen vilka förare som kan köra och de som inte kan, men det är helt andra bilar.

Nu blir jag lite nostalgiskt...

  • Medlem
  • 2012-06-24 11:31
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Sluta med däckvärmare i F1??? Idioter!

Schumacher against tyre warmer ban - F1 news - AUTOSPORT.com

Det kommer nog aldrig gå igenom med tanke på vilka säkerhetsrisker det skulle innebära. Tänk om ledaren i ett lopp kommer in i depån efter X antal körda varv. Han har en beräknad ledning med någon ynka halvsekund när han kommer ut på banan igen. Om däcken då är kalla, och hornen i pannan har växt ut för att behålla ledningen kan det sluta mycket illa...

Vilket race, jag är helt slut.

  • Medlem
  • 2012-06-24 15:52

Otroligt race! Helt makalöst vad händelserikt. Valencia kan nog vara roligt trots allt...

Ursprungligen av Dalle:

Otroligt race! Helt makalöst vad händelserikt. Valencia kan nog vara roligt trots allt...

Ska sätta mej och titta på gårdagens Speedway GP nu så får se när jag hinner titta på F1, men ser fram emot det efter dessa (icke-spoiler) kommentarer!

Bevaka tråden