Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper fristående Podcast-app

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken lyder har Apple inför iOS 6 släppt en fristående Podcast-app som kan hämtas kostnadsfritt på nedanstående länk:

Podcasts for iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation) and iPad on the iTunes App Store

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-26 20:26

Ljusbrunt läder-interface!!

Nejdå. Den såg riktigt trevlig ut.

Men omslagsbilderna till en del av podcastarna laddar inte/långsamt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-26 20:29

Är det bara jag som upplever det som lite hackigt och långsamt? Fina effekter, men inget riktigt flyt. Har iofs en Iphone 4, så det kanske inte blir bättre än så?

Gillar inte alls gränssnittet, retar mig på rullisten längst upp. Känns inte rätt..

Känns långsam. Och inställningarna tycks bara vara per podcast vilket att man måste gå in och ställa in autodownload och liknande i varenda prenumeration.

Den kraschade en massa för mig på första generationens iPad, efter en omstart av iPaden gick det lite bättre. Jag tog lite skärmbilder för en artikel om Podcaster.

Jag tycker gränssnittet var lite förvirrande för någon som inte är van vid det. Skillnaden mellan katalogen och populära stationer är inte självklar och gränssnitten är helt annorlunda.

Men jag gillar att allting är samlat i en app nu. Och rullbandspelaren var rolig

Men alltså, om man har appen på både iPad och iPhone, synkas inte informationen via iCloud, så om jag har lyssnat/kollat klart på ett avsnitt på den ena enheten så ska den markeras som läst på den andra enheten, precis som med iBooks.

ÄNTLIGEN kan man:
Hoppa både bakåt och framåt i en podcast, hoppas detta kommer för ljudböcker me.
Se hela namnet på poddar som har långa namn

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-06-27 20:11

Den känns buggig och inte alls färdig. Drar jag ur hörlursproppen så slutare den spela som förväntat, men sparar inte alla gångerna senaste lyssningsposition. Många kryptiska felmeddelanden om att podcasten inte kan laddas hem just nu. Varför inga notiser om att nya podcaster laddats hem automatiskt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-06-27 20:41

Ingen är förvånad.

Apple's Podcasts app UI inspired by Dieter Rams' TG 60 tape recorder | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Är det någon här som kör ios 6 betan och upplever appen som snabb? Jag kör 5.X och precis som många skriver så tycker jag att den är seg och inte helt logisk. Använder mest "det gamla sättet" för att hämta lyssna på podcasts.

Dessutom så syncas inte podcast appen och det jag gör i musikspelaren. Tar jag bort en podcast i musikspelaren så finns den kvar i appen, men går inte att spela upp så klart.

Är det en beta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-05 15:46

Hela iOS6 är ju beta...

Ursprungligen av kenjon:

Hela iOS6 är ju beta...

Jag vet men tänkte bara kolla om det flöt bättre med ios 6. Appen är ju släppt för oss med 5.x också...

  • Medlem
  • 2012-08-05 16:13

Apples ingenjörer ska väl också ha semester. Tror de har haft fullt upp med Mountain Lion så podcast-appen har väl inte haft någon hög prio.

Ursprungligen av Zepto:

Apples ingenjörer ska väl också ha semester. Tror de har haft fullt upp med Mountain Lion så podcast-appen har väl inte haft någon hög prio.

Då borde dom inte släppt den innan den var klar. Konstigt argument från din sida. Som om jag skulle säga till en kund -jag har haft lite mycket med en annan kund så du får en produkt som är lite buggig, det är ok va?

Du tror för övrigt inte att dom har ett gäng som jobbar med ios6 och ett med ML?

  • Medlem
  • 2012-08-05 17:07
Ursprungligen av jurassic579:

Då borde dom inte släppt den innan den var klar. Konstigt argument från din sida. Som om jag skulle säga till en kund -jag har haft lite mycket med en annan kund så du får en produkt som är lite buggig, det är ok va?

Är väl ganska vanligt att programvara ibland kommer ut innan den är "klar?"
Sedan, det är ju ingen kund som har beställt podcast-appen så jag ser inte riktigt din liknelse i det här fallet.

Ursprungligen av jurassic579:

Du tror för övrigt inte att dom har ett gäng som jobbar med ios6 och ett med ML?

Såvitt jag vet så kör de ganska flexibelt beroende på var det för tillfället behövs resurser.

Ursprungligen av Zepto:

Är väl ganska vanligt att programvara ibland kommer ut innan den är "klar?"
Sedan, det är ju ingen kund som har beställt podcast-appen så jag ser inte riktigt din liknelse i det här fallet.

Men du försvarar alltså ett släpp av ett buggigt app ( Läs tex kommentarer på itunes store) med att man måste hålla koll på vilka andra app och operativsystem som tillverkaren jobbar/jobbat med för tillfället? Självklart kräver dom flesta appar uppdateringar innan dom blir riktigt bra men det här är ju sämre än den lösning som redan finns. Dessutom är det inte en beta utan ett "v1.X" app

Hur upplever du själv Podcast-appen eftersom du hoppat in i den här tråden och försvarat Apple så är jag nyfiken att veta.

  • Medlem
  • 2012-08-05 18:23
Ursprungligen av jurassic579:

Men du försvarar alltså ett släpp av ett buggigt app ( Läs tex kommentarer på itunes store) med att man måste hålla koll på vilka andra app och operativsystem som tillverkaren jobbar/jobbat med för tillfället? Självklart kräver dom flesta appar uppdateringar innan dom blir riktigt bra men det här är ju sämre än den lösning som redan finns. Dessutom är det inte en beta utan ett "v1.X" app

Jag har lagt fram en teori om att podcast-appen inte är prioriterad just nu.
Det är inte ett försvar. Jag försvarar ingenting.

Ursprungligen av jurassic579:

Hur upplever du själv Podcast-appen eftersom du hoppat in i den här tråden och försvarat Apple så är jag nyfiken att veta.

Den är sämst. På allt.

För närvarande är den ganska usel men den har onekligen en del potential, får jag för mig.

Tills vidare överger jag dock inte Downcast, vilken är en fantastisk app för att hantera sina podcasts. Rekommenderas.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-08-10 18:41

I och med 1.0.2. (som kom idag?) flyter det på mycket, mycket bättre. Avslutas inte hela tiden, det går att scrolla i listorna osv. Skönt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-10 20:23
Ursprungligen av Adzam 1:

I och med 1.0.2. (som kom idag?) flyter det på mycket, mycket bättre. Avslutas inte hela tiden, det går att scrolla i listorna osv. Skönt.

Håller med! för fösta gången så kunde jag lyssna på ett helt avsnitt med alex & sigge utan crash eller avbrott!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-22 12:53

Nu tycker jag verkligen Podcaster fungerar tillfredsställande efter senaste uppdateringen så jag övergav Instacast.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-22 12:59

Tycker tvärtom.
Nu har man tagit sönder en fungerande app.

Alla ospelade ligger nu under "stationer".
Jag kan inte ta bort så att de inte ligger grupperade per podcast...
Och hur får man den att fortsätta spela nästa ospelade?

Näh usch.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-22 13:12
Ursprungligen av zappee:

Tycker tvärtom.
Nu har man tagit sönder en fungerande app.

Alla ospelade ligger nu under "stationer".
Jag kan inte ta bort så att de inte ligger grupperade per podcast...
Och hur får man den att fortsätta spela nästa ospelade?

Näh usch.

Så har inte jag det utan dom avsnitt som jag inte lyssnat på ligger på rad under i respektive Podcast.
Det går enkelt att lägga till avsnitt som man redan lyssnat på om man nu vill det.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-22 13:58
Ursprungligen av lappen71:

Så har inte jag det utan dom avsnitt som jag inte lyssnat på ligger på rad under i respektive Podcast.
Det går enkelt att lägga till avsnitt som man redan lyssnat på om man nu vill det.

Jag vill inte ha dem på rad i resp. podcast. Jag vill ha alla på rad som innan, oavsett podcast.
Och jag vill att den ska fortsätta spela den näst äldsta som gjordes innan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-22 15:16
Ursprungligen av zappee:

Jag vill inte ha dem på rad i resp. podcast. Jag vill ha alla på rad som innan, oavsett podcast.
Och jag vill att den ska fortsätta spela den näst äldsta som gjordes innan.

Men dom har alltid legat på rad i respektive Podcast så där är det ingen skillnad.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-22 15:39
Ursprungligen av lappen71:

Men dom har alltid legat på rad i respektive Podcast så där är det ingen skillnad.

Nix, innan kunde man gå in under "Ospelade" högst upp och få upp alla ospelade avsnitt i kronologisk ordning.

Apple har tyvärr tagit sönder det mesta med Podcast-appen genom denna update.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-22 15:44
Ursprungligen av zappee:

Nix, innan kunde man gå in under "Ospelade" högst upp och få upp alla ospelade avsnitt i kronologisk ordning.

Apple har tyvärr tagit sönder det mesta med Podcast-appen genom denna update.

Nej? Det var visst så att man hade avsnitten som en lista under respektive Podcast.
Att dom tagit bort den funktion som du pratar om ska jag inte argumentera emot för den använde aldrig jag.

Att dom haft sönder appen håller jag inte med om utan gjort den mer stabil och tillförlitlig.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-22 16:16
Ursprungligen av lappen71:

Nej? Det var visst så att man hade avsnitten som en lista under respektive Podcast.
Att dom tagit bort den funktion som du pratar om ska jag inte argumentera emot för den använde aldrig jag.

Att dom haft sönder appen håller jag inte med om utan gjort den mer stabil och tillförlitlig.

De har tagit bort många funktioner som gjorde appen bra, vilket syns rätt tydligt här https://discussions.apple.com/community/app_s...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-22 16:33
Ursprungligen av zappee:

De har tagit bort många funktioner som gjorde appen bra, vilket syns rätt tydligt här https://discussions.apple.com/community/app_s...

Det är en subjektiv bedömning och för mig spelar inte en massa funktioner någon roll när dom inte fungerar som dom ska utan bättre dessa tas bort för att göra den mer pålitlig.
Att det är folk som gnäller när det kommer till en förändring är inget nytt och det gnälldes en jävla massa innan uppdateringen också.
Som jag ser det kan inte alla bli nöjda och att det alltid kommer finna personer som gnäller bara för gnällandets skull.

Bevaka tråden