Ni ser inte vissa problem med att blocka reklam som att vissa sajter i framtiden kommer sluta vara gratis? Alltså man kan ju resonera som så att jag kommer ändå aldrig klicka på en reklam-banner och därför kan jag lika gärna blockera dem men jag vet inte... Vad tycker ni?
Nej.
Tror snarare att det kommer få fart på internet, det kommer förr eller senare vara slut på det eviga gratis-tramset på internet. Bra tjänster kommer att kosta pengar, punkt slut. Tror inte att folk har så värst mycket emot att betala en fast kostnad för att komma åt en site, snarare så är det det tekniska som hindrar, med betalningen. Små siter får finna sig i att folk filtrerar bort reklam. Jag klickar av princip ALDRIG på banners, för jag tycker det är skräp, så jag är ingen förlorad kund direkt.
Så länge reklamen finns där in-your-face HELA TIDEN, flimrande och blinkande (f-n vissa flashreklamer har ju ljudloopar till och med) så tänker jag ta bort den. I så fall ska det införas regler för hur påträngande en reklam ska få vara och hur länge den ska få visas. Motsvarigheten på TV skulle ju vara att ha en liten ruta där det blinkar reklam hela programmet igenom, fullständigt absurd idé.
Internetreklam är KASS!