Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högupplösta foton på landskap/städer/industri ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker högupplösta fotografier/filer på landskap, städer och industri som jag kan skriva ut (på en storformatsskrivare) och använda som bakgrunder på en modelljärnväg. Det är för eget bruk.
Alla tips mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-07-02 12:25

Riktigt häftiga, men inte så passande.

Vad jäg är ute efter är bredare bilder, mer åt detta hållet (helst industriellt):

Ursprungligen av johan_tanying:

Är det här du blivit inspirerad? Lennart's Model Railroad Blog

Inspirationen kommer från all modelljärnväg jag byggt med farsan, men nu är det min son och jag som bygger och då jag har möjligheten att skriva ut på 1300mm brett papper så kan man ju inte låta bli...

Tack för alla länkarna!!!

eller
Miniatur Wunderland Hamburg - model building - model railway Hamburg

ojojojojojoj vad häftigt ställe. Rekommenderar ALLA att åka dit.

Ursprungligen av martinator:

eller
Miniatur Wunderland Hamburg - model building - model railway Hamburg

ojojojojojoj vad häftigt ställe. Rekommenderar ALLA att åka dit.

Har du varit där???

Jag och min son planerar att ta några dagar i Hamburg i höst!! Vi flyger med German Wings från Arlanda, ska bara hitta ett billigt hotell (Hm, låter riskfyllt, billigt hotell i Hamburg, fast jag har bott och jobbat i Düsseldorf så det är lugnt). Man vill ju ha lite pengar att handla för också.

James May gjorde ett program om modelljärnväg (två faktiskt) och där var detta ställe med, och de två killarna som driver stället.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Har du varit där???

Jag och min son planerar att ta några dagar i Hamburg i höst!! Vi flyger med German Wings från Arlanda, ska bara hitta ett billigt hotell (Hm, låter riskfyllt, billigt hotell i Hamburg, fast jag har bott och jobbat i Düsseldorf så det är lugnt). Man vill ju ha lite pengar att handla för också.

James May gjorde ett program om modelljärnväg (två faktiskt) och där var detta ställe med, och de två killarna som driver stället.

japp, jag har varit där. därav min rekommendation:) åter igen -ojojojojojojojojoj.
som boende i Malmö så körde jag det som en dagsutflykt med två polare.
Körde 5 på morgonen och var hemma vid 23 på kvällen.

/m

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-07-03 22:26

Det är inte ofta jag förbannar att jag bor på landsbygden, men sedan jag läste tråden första gången önskar jag att jag hade närmare till storstad eller industristad. Då hade jag, för en gångs skull, kunnat ta ett panorama som någon gillat.

Ursprungligen av filuren:

Det är inte ofta jag förbannar att jag bor på landsbygden, men sedan jag läste tråden första gången önskar jag att jag hade närmare till storstad eller industristad. Då hade jag, för en gångs skull, kunnat ta ett panorama som någon gillat.

Köp en tågbiljett och åk en sväng.

1
Bevaka tråden