Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Unibody med grafikproblem

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en bekant med en MacBook 2008 Unibody och han visade ett problem som uppstått.

Ett ca. 4-5 cm brett vertikalt band mitt på skärmen visar en massa skräp, fast man kan tyda vad det ska vara, i detta fallet shutdown dialogrutan.

Vad kan ha orsakat detta? Vad är lösningen?

[ATTACH="CONFIG"]34212[/ATTACH]

Senast redigerat 2012-08-20 19:59

Nvidia-grafik? Lämna in den, förmodligen inte värt det.

Ursprungligen av keptang:

Nvidia-grafik? Lämna in den, förmodligen inte värt det.

Vet inget om vilken modell/spec. Jag ska fråga honom.

ok, ja, Apple hade problem med vissa modeller som man förlängde garantin på med 1 år (vilken gick ut för flera år sen, men ändå).

Det kanske är en sån modell.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-08-08 19:06

MBP med NVIDIA-problem var inte unibody, men detta ser onekligen ut som ett hårdvarufel (grafikkortet).

Ursprungligen av mattiL:

MBP med NVIDIA-problem var inte unibody, men detta ser onekligen ut som ett hårdvarufel (grafikkortet).

Så var det ja, tack.
Problemet verkar vara lika illa ändå.

Ursprungligen av mattiL:

MBP med NVIDIA-problem var inte unibody, men detta ser onekligen ut som ett hårdvarufel (grafikkortet).

Min tanke också.

Bästa sättet är antagligen att testa mot extern skärm?

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Min tanke också.

Bästa sättet är antagligen att testa mot extern skärm?

Japp, är det konstant så? Bör synas på extern också om det inte är den interna skärmen då.

Ursprungligen av keptang:

Japp, är det konstant så? Bör synas på extern också om det inte är den interna skärmen då.

Jag tror att det är konstant. Han bara visade mej datorn idag. Ska kolla.

Det låter som ett kabelproblem då extern skärm visar utan problem och tydligen har bilden kommit tillbaka vid något tillfälle.

Vilka ställen i Stockholm rekommenderas för att se över detta problem? Som sagt en ganska ny MacBook Pro Unibody.

Vilken årsmodell är det? kanske det går att reklamera så det inte blir några kostnader.

Ställen har jag dålig koll på, Lan Master kanske.

Där är inte en sån modell med dubbla grafikkort? Det finns ju något program som forcerar vilket grafikkort som skall användas, det hade kanske varit något att prova i så fall.

Jag vet och har läst att just en del har haft stora problem med nvidias 9400m, har läst trådar om det på andra forum hur den bara har lagt av. Det är några år sedan den var i bruk dock så numer är det inget problem. Tror dom bytte ut den mot nivida 320m nått år senare.

Har fått reda på att det rör sej om en MacBook Unibody 2008 2GHz.

Är det troligt att det är videokabeln ?

ifixit.com visar bara hur man byter skärmen komplett, men hur är det om man bara vill byta kabeln? Är den knepig att få loss från skärmen?

1
Bevaka tråden