Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver snabb hjälp med gästkonton

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har aldrig själv använt gästkontofunktionen, så här behövs det lite experthjälp.

Mina föräldrar (Windowsanvändare) var nyligen på två konserter: Bruce Springsteen och sedan Beach Boys.

Efter Bruce-konserten så tömde de det fulla kameraminneskortet på goda vänners Mac för att kunna ta nya foton och filmer på Beach Boys. Olyckligtvis sparades Bruce-bilderna i två mappar på skrivbordet på ett gästkonto.

De hittar inte bilderna nu, och det är min förmodan att gästkontona är rätt dynamiska och att de "rensas" efter att man loggar ut.

Jag känner mig osäker på vad som rensas och vad man kan återvinna. När de loggar in på det generiska gästkontot nu hittar de i alla fall inga bilder på skrivbordet.

Finns det möjlighet att återvinna dessa? Hur?

Primärt intresserad av inbyggda alternativ och inte genom 3:e part mjukvara. I värsta fall får de även fundera på det dock.

Har självklart inte varit i loopen här alls. Fick historien förklarad för mig för 4 minuter sedan... Paniken är stor hos dem...

Allt tas bort när gästen loggar ut.

Japp.

Gjorde även ett snabbt test själv nu och det kommer upp en rätt rejäl varning som säger att alla filer raderas när man loggar ut...

Den rutan har någon ignorerat rejält.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-08-22 08:02

Det kan gå att återskapa en del från minneskortet. Jag har gjort det för länge sedan, men en del kriterier måste uppfyllas för att det ska gå smidigt.

Om det var helt fullt, tömdes och sen fyllt till hälften så finns då ca hälften kvar av första omgången och kan möjligen återskapas. De är inte överskrivna (lite beroende på om/vilken formatering som gjordes).

Jag använde något gratisprogram för windows för många år sedan. Vet inte om det finns motsvarande för OSX.

Borde gå att göra motsvarande på datorn men ingen direkt kunskap om det, är ju lite större omsättning av filer och annat filsystem så det kanske är svårt.

1
Bevaka tråden