Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att besöka Apple Store i Täby?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som pollen säger, nu vill vi ha ett svar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-29 23:47

Ingen vill besöka den, tydligen

Den ligger så långt ifrån där jag bor, och kommer ju att få en Apple Store runt hörnet i oktober. Men skulle jag vara förbi Täby skulle jag definitivt ta mig tid att kika in där.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-30 04:21

Jobbar på Täby Galopp på tävlingsdagarna, så ett besök blir det definitivt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 07:22

Jag har nog skrivit att jag inte kommer åka till Täby bara för att besöka Apple Store, men när butiken väl öppnar så kanske jag ändå kommer att åka dit... Jag får se

Det är väl ingen som åker till Täby bara för att det är Apples egna butik? Det finns ju femtioelva alternativ runt om och i Stockholm ifall man behöver/vill köpa något. Personligen krävs det att jag är i Täby centrum för att jag ska kika in och jag har nog varit där en enda gång i hela mitt liv om jag inte minns fel. Fel del av hufvudstaden för mig.

Nästa gång jag är i trakten lär jag titta förbi, men det är bara 20 min att köra från kontoret till Emporia i Malmö.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 08:42

Bor ju 1,5mil därifrån och är där nån gång ibland så jodå, ett besök lär det väl bli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 08:51

Om det skulle finnas en tunnelbana dit (vilket det inte finns) så skulle det ligga längst ut på linjen. Är sällan så långt ut. Finns inget behov när det finns affärer i stan.
Tycker Apple skulle ha väntat tills de fick en bra adress i city. Nu känner jag bara, Täby, verkligen?
Läser dock att Täby Centrum har 13 miljoner besökare årligen så helt fel ute är Apple inte men ändå, Täby?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 09:20
Ursprungligen av acke:

Om det skulle finnas en tunnelbana dit (vilket det inte finns) så skulle det ligga längst ut på linjen. Är sällan så långt ut. Finns inget behov när det finns affärer i stan.
Tycker Apple skulle ha väntat tills de fick en bra adress i city. Nu känner jag bara, Täby, verkligen?
Läser dock att Täby Centrum har 13 miljoner besökare årligen så helt fel ute är Apple inte men ändå, Täby?

"Täby Centrum är ett av Sveriges största köpcentrum med ett brett utbud om ca 160 butiker."

Källa: Täby Centrum - Vår historia

Så det är nog ett stragiskt val.

Bor i Jönköping men ser definitivt anledning att åka och kolla in denna. En Genius Bar har jag aldrig haft möjlighet att besöka tidigare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-30 12:23

Klart jag måste åka dit, åtminstone en gång. Sveriges första AppleStore!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-08-30 12:37

En kamrat kommer jobba där, så kommer inhandla mina datorer av honom i framtiden

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-08-30 12:49

Jag vet inte ens hur man tar sig till Täby. Har aldrig varit där och tänker inte försöka leta mig fram bland Stockholms busslinjer.

Ursprungligen av gunek:

Jag vet inte ens hur man tar sig till Täby. Har aldrig varit där och tänker inte försöka leta mig fram bland Stockholms busslinjer.

Roslagsbanan går från Stockholms Östra (tunnelbanan mot Mörby Centrum, kliv av vid Tekniska högskolan) till Täby Centrum. Tågresan tar 15-20 minuter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-30 15:04

Skulle det vara så att jag besöker Stockholm och har ett antal timmar över kanske jag åker förbi affären.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-30 15:33

Jag bor i Sollentuna, så det är "bara" ett bussbyte till Täby C. Bättre än jag befarade, tvärförbindelserna suger rent generellt.

Men jag ser fram emot butiken och kommer att besöka den, kanske redan på invigningen om möjligt.

Det finns inte en chans att jag tänker krångla mig ut till Täby för att besöka en butik, hur fin den än är. Skulle jag ha vägarna förbi genom jobb eller liknande skulle jag såklart försöka ta en titt. Det är mycket troligare att jag besöker den i Malmö.

Intressant. Trodde trots allt att även de fräcka CIty-Stockholmarna skulle ta sig ut

Jag kommer DEFINITIVT att åka dit för mina inköp!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-31 08:57

Är jag i trakterna kommer jag nog åka förbi.

Läs igen.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-09-01 19:18

Absolut!

Brukar åka ut och bada med hunden där i närheten, så om jag hade tid skulle jag gärna göra ett besök!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-09-02 14:47

Om jag skulle vara i Täby och dom var öppna skulle jag nog göra ett besök. Men jag har inget i Täby att göra så, nej.

Med tanke på att jag har ca 40 mil till Täby så är det väl bara om jag råkar vara i Stockholm och orkar åka till Täby.

Jag kommer tveklöst att åka dit för att köpa saker som annars inte är lika enkelt att köpa i andra butiker tex olåst iPhone och eventuella BTO Mac-datorer. Men andra tillbehör kan jag införskaffa enklare i butiker närmre där jag bor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-07 16:51

Även om jag är en del i Stockholm känns det avlägset med Täby - finns inget annat där för mig att göra därute. Märklig placering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-07 18:52

Å ena sidan är det kul att man äntligen öppnar Sveriges första egna Apple-butik!
Men...

• Alternativen är redan många och själv har jag blivit så bortskämd av besök på olika AppleStores runt om i världen att jag förmodligen kommer att bli lite besviken på denna butik då det inte är en 'premium-butik'...

• Täby? Nog för att det är en av Sveriges största köpcentra sett till antalet besök samt att det, iom pågående ombyggnaden, kan räknas som en av de modernaste - men det förblir en förort till Stockholm som i främsta syfte gagnar sina lokala invånare; inte storstaden i sin helhet. Att satsa på något utmärkande och tro att många skulle åka över halva staden för ett besök är så otroligt framtidsovänligt, speciellt i en stad där trafiken för länge sedan har kollapsat! Ett smart drag vore att se till bästa kollektiva trafikläget, och där ligger knappast något förortscentra bra till, inte ens Täby (som saknar T-bana och där Roslagsbanan är hopplöst föråldrad).

• Om Apple däremot i sin mer långsiktiga plan har med i beräkningen att öppna ett antal butiker med olika lägen runt om i Stockholm (säg förslagsvis kompletterande butiker i Sickla, Bromma Blocks, Skärholmen och så, 'självklart', Stockholm City), så är det ju lättare att begripa! Täby råkade bli först pga av sin pågående ombyggnad, men är bara ett exempel i den långa raden av satsningar inför framtiden. Det som talar emot det är att Stockholm trotsallt saknar det stora kundunderlaget för alltförmånga butiker - Stockholm är stort i Sverige men litet i världen.

• Också givetvis det alltid konkurrerande webbutikalternativet... det är bekvämt att lösa sina affärer online, speciellt när man har att göra med en av väldens mest bekanta varuutbud - du vet redan tillräckligt mycket om Apples produkter för att göra ett inköp utan att gå omvägen via en fysisk butik...

Jag kommer absolut besöka den nya Applebutiken i Täby av ren nyfikenhet, men jag kommer knappas bli stamkund där då jag löser mina inköp bekvämare än genom att sätta mig i bilköer genom halva staden.

  • Medlem
  • 2012-09-07 19:10

Frågan är felaktig.
Den ska vara; kommer du att gå därifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-07 21:57

Självklart kommer jag besöka den nya butiken Vore jävligt häftigt ifall de har nattöppet när nya iphone släpps, då kanske man gör två flugor i en smäll och nattköar där för att samtidigt kika in den nya butiken

Bevaka tråden