Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kontaktar man Apple för en feature request till iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 09:47

Ja jag vet... säkert många som har en massa features man skulle vilja få in i IOS men nu är det så att jag har en tanke kring en feature som jag skulle vilja se spridas till ALLA telefonmodeller och då vore det trevligt om Apple gick i bräschen för det.

Så här är det, har ni hört talas om ICE? In Case of Emergency... det är poppis att lägga in det i telefonboken så att om det händer något så skall vem som helst kunna leta upp ICE i luren och då ringa till den och berätta att något hänt, detta är ofta ambulansfolket som gör.

Problemet är när folk har kodlås på luren, då kommer man inte åt ICE utan koden och är personen medvetslös så blir det svårt.

Mitt förslag är egentligen ganska enkelt, jag vill att man skall kunna ringa ICE från lås-skärmen, precis som man kan göra med 112. Det får gärna bli en del av telefonsystemet och alltså inte en kontakt som hamnar där, alltså att man inte kan få fram namnet på ICE-kontakten.

Via detta formulär. Sedan väljer du produkt och kan i en meny välja t ex Enhancement Request.

Apple - Feedback

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 10:20

Tackar, har skickat in en request nu.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-30 15:30
Ursprungligen av Trineo:

Tackar, har skickat in en request nu.

Håll oss gärna uppdaterade i den här tråden om hur det går. Jag har också uppmärksammat det här problemet, så det vore kul att veta om Apple tar till sig det.

Bra grej. Jag har tänkt på samma sak. Speciellt nu när man har en managerad telefon som kräver telefonlås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-30 15:37

Vad kul att ni gillar idén, jag har grunnat på detta sedan jag som IT-konsult blev tillfrågad att sätta profil på mobilnivån så att man krävde att de som använde mail/kalender i mobilerna också såg till att ha de låsta med kod.
Skickade in vad jag ville med hänvisning till engelska Wiki som nämner att samtliga Emergency Response Units (Brand, sjuk, polis) i USA rekommenderar ICE och jag hänvisade även att det är samma sak i Europa.

En sån här sak hjälper även till att kunna få tillbaka en borttappad lur om en godtrogen person hittar den... faktiskt vanligare än folk tror.

Jag håller er uppdaterade om jag får någon respons.

Jag tror att man generellt sett aldrig får respons från Apple på inskickade förslag, så man ska nog inte hoppas för mycket.

Någon respons ska du inte räkna med som privatperson. Som anställd på ett av de större mjukvaruföretagen i världen så är det omöjligt att hålla koll på alla requests som kommer in. Vad som oftast händer är att de indexeras efter sökord. Om samma sökord kommer in många gånger så läggs de på en hög och har man tur så kikar någon på dom.

1
Bevaka tråden