Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela artikeln i RSS-flödet

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när den redaktionella delen av 99mac verkar vara på gång mer än någonsin vore det trevligt att ha möjligheten att läsa nyheterna i sin helhet genom RSS-flödet. Som det är idag visas en del av texten och sedan krävs ett besök på hemsidan för att läsa hela. Jag förstår den ekonomiska aspekten i det (fler besökare), men det är inte bra användarvänlighet ur min synvinkel. Personligen besöker jag 99mac i webbläsaren för forumets skull och hoppas att vi som vill kan få läsa artiklarna genom RSS-flödet framöver.

Ingen reaktion/åsikt alls från redaktionen?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-09-11 23:49

Det är nya tider nu, du måste använda Twitter för att skicka synpunkter och förslag. http://www.99mac.se/99lounge/297565-99mac-pa-twitter.html

Ursprungligen av Mija:

Det är nya tider nu, du måste använda Twitter för att skicka synpunkter och förslag. http://www.99mac.se/99lounge/297565-99mac-pa-twitter.html

Inte alls - Twitter, Facebook och App.net är ytterligare vägar att nå oss. 99mac är ett stort forum och ibland tar det längre tid än vad jag skulle önska för oss att upptäcka den här typen av frågor. Vill ni nå mig direkt så maila på joacim (a) 99mac punkt se, eller dra ett direktmeddelande via forumet så svarar jag så fort jag kan.

Mvh,

Jocke

Vi håller på och tittar på RSS-flödet och en hel del andra saker. Jag kan inte ge svar för närvarande hur detta kommer att se ut men vi tittar definitivt på det.

Mvh,

Jocke

Ursprungligen av Joacim Melin:

Vi håller på och tittar på RSS-flödet och en hel del andra saker. Jag kan inte ge svar för närvarande hur detta kommer att se ut men vi tittar definitivt på det.

Mvh,

Jocke

Det låter gott.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Vi håller på och tittar på RSS-flödet och en hel del andra saker. Jag kan inte ge svar för närvarande hur detta kommer att se ut men vi tittar definitivt på det.

Mvh,

Jocke

Jag ser nu att det inte har skett någon förändring, tyvärr. Jag skulle fortfarande hemskt gärna se att det går att läsa det som skrivs oavsett hur man väljer att läsa det. Som det är idag så struntar jag helt enkelt i att läsa det ni skriver och räknar med att det dyker upp på andra sidor/bloggar vilket gör att jag förmodligen missar en del och framför allt era texter.

Vad är era tankar kring detta?

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag ser nu att det inte har skett någon förändring, tyvärr. Jag skulle fortfarande hemskt gärna se att det går att läsa det som skrivs oavsett hur man väljer att läsa det. Som det är idag så struntar jag helt enkelt i att läsa det ni skriver och räknar med att det dyker upp på andra sidor/bloggar vilket gör att jag förmodligen missar en del och framför allt era texter.

Vad är era tankar kring detta?

Arbete pågår fortfarande med RSS-flödet då det inte är helt klart ännu. Håll utkik och ha bara lite mer tålamod.

Ett år, två månader och 17 dagar sedan jag ställde frågan första gången. Hur mycket mer tålamod behöver vi ha?

Ursprungligen av Scarecrow:

Ett år, två månader och 17 dagar sedan jag ställde frågan första gången. Hur mycket mer tålamod behöver vi ha?

Tyvärr så är det inte en funktion vi planerar att införa.

Ursprungligen av biberu:

Tyvärr så är det inte en funktion vi planerar att införa.

För att?

Ursprungligen av Scarecrow:

För att?

Rent krasst, för att sitens fortlevnad är beroende av att man besöker den direkt; en funktion som exporterar innehållet på det sättet vore destruktiv om den användes regelbundet av mer än en minoritet. Det skulle dessutom behöva tilldelas utvecklingstid för att presentera fullständiga artiklar på rätt sätt i det formatet.

Ursprungligen av biberu:

Rent krasst, för att sitens fortlevnad är beroende av att man besöker den direkt; en funktion som exporterar innehållet på det sättet vore destruktiv om den användes regelbundet av mer än en minoritet. Det skulle dessutom behöva tilldelas utvecklingstid för att presentera fullständiga artiklar på rätt sätt i det formatet.

Alright. Det är tråkigt tycker jag för det går ju ändå att ha reklam i RSS-flöden, men jag antar att ni har tänkt på det. Tack för informationen till slut.

1
Bevaka tråden