Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera partition skapad av Bootcamp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-19 07:31

Hejsan
tydligen kommer en kompis hem till mig ikväll och villha hjälp med sin dator, bara det att jag har inte riktigt koll på vad hur man löser det.
han har en MBP med hårddisken uppdelat till en osx och en windows partition, nu vill ha ta bort windows och och slå samman hårddisken igen. går detta att göra utan att radera allt? eller måste man blåsa den helt? i vilket fall som helst, någon som vet hur man löser detta?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-09-19 09:43

Som Jesper nämner ovan, starta Boot Camp Assistant. Iom att det redan finns en BootCamppartition på datorn så kommer assistenten att fråga dig om du vill ta bort den och lägga till utrymmet på din OSX"installation" igen.

lånar denna tråd då jag sitter och ska återställa nu.
problemet är att det inte fungerar. får bara felmeddelande om att det inte gick att återställa.

någon som har en lösning?

edit: och på andra försöket så stannade boot camp assistenten efter en stund. och när jag stängde ner det försvann partitionen men dne försvann alltså bara och la inte ihop det till en, då min os x partition fortfarande bara är på 80gb och inte 120gb. eller rättare sagt, den är exakt på samma som innan..

och går jag in i bootcamp nu så är det istället "installera bootcamp" och inte "återställa bootcamp".
hur får jag fram partitionen igen så jag verkligen kan ta bort den?

Senast redigerat 2013-05-13 22:21

Markera partition och plocka bort den.
Använd sedan hela utrymmet utan att radera OSX.

Som jag sa så syns inte partitionen längre. Det enda som syns där är os x partitionen och det står att den är 80gb som den var då jag hade bootcamp.

1
Bevaka tråden