• Medlem
  • 2012-10-04 23:22

Jag ville gå i polemik med vad som förs fram här:
http://www.99mac.se/feedback/298431-nya-99-vanta-99mac.html
men det gick inte eftersom den åsikten hade hämtats in av ledningen och tråden därmed ansågs ha uppfyllt sitt syfte och kunde stängas.
Jag har inga problem med att det redovisas "gamla" nyheter på 99mac, tvärt om, då slipper jag gå till de andra siterna.
Men kravet jag tycker man kan ställa är att det är relevanta nyheter och att skitsaker kan rapporteras i mån av tid och ork.
Jag tycker att vi kunde slippa raljerande "recensioner" som mest blottar recensentens snäva perspektiv och i stället få ett svep över det som publicerats på andra håll. Jag måste inte få veta allt direkt, jag kan till och med vänta en vecka. (Jag har inget emot recensioner, men i ett biltest vill jag inte veta att en lastbil är jättekass på 0-100 eller att en bil står stadigare än en motorcykel.)
Jag orkar inte följa alla ryktessiter för att få veta om något (kanske) händer. Hellre läser jag en initierad sammanfattning av vad som rör sig i ett ämne när det börjar bli möjligt att skönja ett mönster eller trend. Jag vill att Adrian eller någon annan lika bra följer ryktes- och nyhetssiterna åt mig och presenterar det som har substans på ett kompetent sätt. (Men så gillar jag den gammelmediala traditionen också…)

Till ledningen: Fortsätt gärna med "nyheterna", alltså!
(y)