Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera hårddisk i din Time Capsule

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-11-23 14:26

Grym guide, gjort detta för något år sedan, men stoppade i en 2,5" disk, vart riktigt tyst och svalt. Efter någon månad rök dock helt orelaterat den näst vanligaste delen i TCn , nätagget, säg den lycka som varar

Den som kan ta fram nätaggregat för TC som en tredjepartsprodukt kan nog göra sig en rejäl hacka på det.

Det borde inte vara så svårt att ersätta nätagget i en TimeCapsule med en extern laptopadapter eller liknande med ett DC-jack (om den inte går att bygga in). Jag har ersatt nätdel i Airport Expresser tidigare (med spänningsregulatorer och nätadaptrar för mobiltelefoner). Det enda som man får vara observant på är att man får rätt spänningar på rätt ställen.

Har någon en TC med kass nätdel skulle jag kunna kolla på saken.

Det finns en del personer som fixar dem, t.ex här Arrivals. Han har även en guide ( The Process: PSU ) med tips på hur man själv fixar döda TC nätdelar.

Jag har själv en TC2010 där fläkten började gå konstant. Gjorde modifikationen med ett hål rakt ner och svängd fläkt, och efter det har den fungerat fint och gått tyst i över ett års tid nu.

funkar det med ssd också? borde hålla sig svalare då...

Ursprungligen av riiiiiiina:

funkar det med ssd också? borde hålla sig svalare då...

Funkar men finns det billiga ssd på ett par TB? ^_^

1 TB finns för 20 000 kr, borde gå att få plats med två såna i en adapter för 3,5" i TCn.

  • Medlem
  • 2012-11-25 00:34

Ni skriver:

"... Efter att ha lossat tio skruvar och borrat ut den elfte så kunde vi utan problem öppna vår Time Capsule. Borrandet var nödvändigt då skruvarnas spår är ganska veka och använder man en kryssmejsel av fel storlek så är spåren snart runda. ..."

Ange då gärna vilken mejsel som ska användas. PH 0 (#00) kan jag upplysa om.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-26 18:02

Är det 3,5" som gäller i TC?

Ursprungligen av CEk:

Är det 3,5" som gäller i TC?

Ja det ska det vara om jag inte är helt ute och cyklar.

  • Medlem
  • 2012-11-26 18:26
Ursprungligen av CEk:

Är det 3,5" som gäller i TC?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ja det ska det vara om jag inte är helt ute och cyklar.

Jojemänsan!

1
Bevaka tråden