Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äntligen HBO!

Tråden skapades och har fått 339 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-18 22:25

Hade HBO varit gratis en månad innan för test, hade jag hoppat på. Men inte när jag måste betala för ett helt år, utan att veta...
Jag betalar för NetFlix...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-19 01:14

IDG har också kommenterat HBO tydligen...

Krönika: Ett öppet brev till HBO Nordic - IDG.se

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-19 02:32
Ursprungligen av zinned:

IDG har också kommenterat HBO tydligen...

Krönika: Ett öppet brev till HBO Nordic - IDG.se

Lite fånigt av Arons och sitta och kritisera HBO för att HBO appen inte går att installera på hans rootade mobil och surfplatta och att han inte vill sitta bunden framför datorn när han vill kolla på TV-serier eller Film. Som om han frivilligt skulle kolla på Game of Thrones på något med en mindre skärm än 15". Tror inte det va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-19 19:08
Ursprungligen av Gordy:

Lite fånigt av Arons och sitta och kritisera HBO för att HBO appen inte går att installera på hans rootade mobil och surfplatta och att han inte vill sitta bunden framför datorn när han vill kolla på TV-serier eller Film. Som om han frivilligt skulle kolla på Game of Thrones på något med en mindre skärm än 15". Tror inte det va?

Fånigt? De säger ju att det ska fungera på alla enheter.

HBO går ju ut med att deras tjänst ska fungera på alla plattformar men vad jag förstår från vänner och bekanta så är detta inte sanning. Återigen en punkt de har felat på.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-12-19 20:12
Ursprungligen av zinned:

Fånigt? De säger ju att det ska fungera på alla enheter.

Det fungerar ju på enheterna men inte när de rootats vilket inte är så konstigt men det kommer säkert någon workaround på det för de som inte kan låta bli att fippla med sina enheter.

Ursprungligen av zinned:

Fånigt? De säger ju att det ska fungera på alla enheter.
HBO går ju ut med att deras tjänst ska fungera på alla plattformar men vad jag förstår från vänner och bekanta så är detta inte sanning. Återigen en punkt de har felat på.

Det fungerar på alla enheter som de har utlovat. Det är inte HBOs ansvar att vissa har "rootat" sina enheter.

Ursprungligen av zinned:

Fånigt? De säger ju att det ska fungera på alla enheter.

HBO går ju ut med att deras tjänst ska fungera på alla plattformar men vad jag förstår från vänner och bekanta så är detta inte sanning. Återigen en punkt de har felat på.

Gör de?

Citat:

HBO Nordic's mobil app stöds inte av alla mobila enheter. Om din enhet inte stöds, kan Apple App Store eller Google Play Store förhindra att HBO Nordic appen kommer upp i sökresultaten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-20 14:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Gör de?

Den texten du citerade är inte den de hade från början utan det är en ändrad "friskrivningsklausul".

Ursprungligen av Stinky:

HBO har gått ut med att de ska sända det mesta (iaf allt som är nytt) i 1080p, både på webben och i apparna. Det gör ingen annan på marknaden. Men ännu så länge är det bara SD, inte ens 720p HD. Frågan är hur lång tid det tar innan de uppfyller sitt löfte.

Ok, så ingen AirPlay och ingen HD? De går från klarhet till klarhet

15"? Jag skulle säga 40"

sedan så håller jag med om resten också.

(Och spydigt off topic lägga till att jag trodde att det var IOS som var låst, varför behöver man då roota en android?)

Senast redigerat 2012-12-19 08:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-19 07:32

För oss som då tecknat oss för tjänsten, nu finns HBO som app för iPhone och iPad.

Finska HBO svarade nyligen på en fråga om Apple TV på Twitter. Frågan var när det kommer, svaret var (fritt översatt):

Citat:

Som det ser ut är ingen Apple TV applikation på kommande.

https://twitter.com/hbo_fi/status/281334610955210752

de verkar ju jättesugna på att hjälpa mig med att avbryta min prenumeration.

har gått 2 dagar sedan jag mailade dem och inte hört ett smack från dem.
(har nu skickat mailet igen så får snällt sitta och vänta och se om detta mail gör någon skillnad)

Ursprungligen av mjewl:

de verkar ju jättesugna på att hjälpa mig med att avbryta min prenumeration.

har gått 2 dagar sedan jag mailade dem och inte hört ett smack från dem.
(har nu skickat mailet igen så får snällt sitta och vänta och se om detta mail gör någon skillnad)

Verkar ligga i linje med hur de kommunicerar via Twitter och Facebook. Tystnad.
Och så ska man få förtroende nog att binda sig på 12 månader.

Gillar ipad-appen som fan. Enda som fattas nu är att de uppgraderar SD till HD, som utlovat…

Nu kom ett mail från HBO:

Ursprungligen av HBO Nordic:

Viktig information från HBO Nordic

Förra veckan började vi öppna upp dörrarna till hbonordic.com. Om du inte redan fått en värdekod, kommer du att få en inom kort som ger dig möjlighet att abonnera på tjänsten.
Vår service erbjuder dig en oöverträffad samling av nya och klassiska serier från HBO och andra distributörer. Vi kommer kontinuerligt att lägga till serier och filmer, och inom de närmaste månaderna har vi premiär på nya serier som Banshee, och nya säsonger av Girls (säsong 2), Enlightened (säsong 2) och Game of Thrones (säsong 3).
HBO finns nu tillgängligt på PC, Mac, Android smart phones och surfplattor, Samsung Smart-TV (serie 7, 8 ,9) såväl som iPhone, iPods och iPads. Vi kommer även att fortsätta lägga till fler appar och enheter.
Vissa av er har varit bekymrade över att ni inte kan prova tjänsten innan ni binder er till ett abonnemang. Vi har lyssnat. Därför kommer vi nu erbjuda er möjligheten att avsluta ert abonnemang före 31:a Januari 2013 utan kostnad eller ytterligare åtagande.
Det här erbjudandet är exklusivt för dem som registrerar sig för ett nyhetsbrev påhbonordic.com senast den 31:a December 2012.
än en gång, tack för ditt intresse för vår tjänst.
Vänligen,
HBO Nordic

Fick också mejlet. Blir nog dags att prova

Sak samma. Jag har inte sett någon lista över de TV-serier som HBO Nordic har så här kommer den kompletta listan

30 Rock
Angry Boys
Band of Brothers
Big Love
Boardwalk Empire
Bored to Death
Carnivale
Continuum
Eastbound & Down
Enlightened
Entourage
Five Days
Flight of the Conchords
Game of Thrones
Generation Kill
Girls
Head Case
Hit & MIss
House of Saddam
How to make it in America
Hung
In Treatment
John Adams
John from Cincinnati
Little Brtain USA
Luck
Magic City
Masters of Horror
Master of Science Fiction
Milred Pierce
Party Down
Rome
Sex and the City
Six feeet under
Spartacus
Strike Back
Tell me You love me
The newsroom
The pacific
THe ricky gervais show
The Sopranos
THe Wire
Treme
True Blood
Veep
WebTherapy
Z Rock

Det fungerar på min Iphone5 och på MBP så det räcker för mig:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det fungerar på min Iphone5 och på MBP så det räcker för mig:)

Ja, det behövs egentligen inte på fler enheter än de som kör iOS eller OS X.

Ursprungligen av maskh:

Ja, det behövs egentligen inte på fler enheter än de som kör iOS eller OS X.

Apple TV skulle jag önska mig, men det är säkert orimligt så länge Apple inte tillåter att man installerar från app store. Eftersom allt är paketerat i iOS för Apple TV skulle Apple Tvingas releasea en ny firmware för att få in HBO Nordic. Eftersom HBO av någon besynnerlig orsak inte använt sin HBO Go så skulle detta antagligen kosta dem en rejäl summa pengar i förhållande till vilken liten marknad som kunde dra nytta av tjänsten.

Nog tjatat. Nu ska jag strax regga mig för testmånaden utan bindningstid. Bara de fixar airplay snyggt kan jag leva med det tills vidare, förhoppningsvis ligger detta inte allt för långt bort.

Ursprungligen av air:

Nu ska jag strax regga mig för testmånaden utan bindningstid.

Vart gör man det?

Ursprungligen av keptang:

Vart gör man det?

Se inlägg #100. HBO Skickade alltså ut en uppdatering att de som beställt deras nyhetsbrev senaste den 31.12 har möjlighet att säga upp sin prenumeration fram till 31.1.2013. Jag tog precis emot samma mail. (men på finska).

EDIT: Här är länken till webversionen av det som skickades ut ikväll: http://campaign.hbonordic.com/of/se/

Ursprungligen av air:

Se inlägg #100. HBO Skickade alltså ut en uppdatering att de som beställt deras nyhetsbrev senaste den 31.12 har möjlighet att säga upp sin prenumeration fram till 31.1.2013. Jag tog precis emot samma mail. (men på finska).

EDIT: Här är länken till webversionen av det som skickades ut ikväll: HBO Nordic

Ännu en pudel, verkar vara populärt i dessa dagar.

Ursprungligen av keptang:

Ännu en pudel, verkar vara populärt i dessa dagar.

Ja, med tanke på vilka vidrigt fula och allmänt motbjudande hundar de är.

Ingen kritik mot Keptang men Jag har aldrig förstått denna lust att förlöjliga folk som ändrar sig "göra en pudel". Det kommer givetvis från kvällspressen men är det inte bra att folk kan ändra sig? Varför ska man då uttrycka sig förklenade om folk som just ändrar sig?

Med det sagt, är det någon som fått Air Play (via skärmdubblering) att fungera för IOS appen? När jag försökte så fick jag upp en text om att innehållet var tillåtet att visas på extern skärm?

Jag provade igår och fick det aldrig att fungera. Någon annan som fått det att fungera?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-12-20 07:54
Ursprungligen av BlackSmp:

Med det sagt, är det någon som fått Air Play (via skärmdubblering) att fungera för IOS appen? När jag försökte så fick jag upp en text om att innehållet var tillåtet att visas på extern skärm?

Jag provade igår och fick det aldrig att fungera. Någon annan som fått det att fungera?

Nej det funkar inte i dagsläget säger dom själva. Nåt om säkerhetsnivån på AirPlay tror jag det stod på hemsidan.

Tack, jag gick tillbaka till HBO sida och hittade texten nu (letade igår men missade det)

Citat:

HBO's innehåll kräver en säkerhetsnivå som för tillfället inte stöds av Airplay/Apple TV. Vi hoppas kunna erbjuda det inom en snar framtid.

Det låter lite konstigt, det går hur bra som helst att köra AirPlay via min MBP.

Ursprungligen av BlackSmp:

Tack, jag gick tillbaka till HBO sida och hittade texten nu (letade igår men missade det)

Det låter lite konstigt, det går hur bra som helst att köra AirPlay via min MBP.

Troligtvis menar dom via appen och inte via datorn.

Via appen skickar dom ut samma signal till AppleTV som iPad visar, dvs. en redan encodad signal, medan Airplay på ML encodar "on-the-fly".

Jo så är det nog. Jag har bara svårt att förstå varför det är ok att visa på Ipad/Iphone men säkerhetsmässigt inte ok att skicka den signalen till AppleTV men det är väl någon krånlig licens i bakgrunden

Nåväl, detta gör att sannolikheten att jag avbryter mitt abb ökar eftersom användbarheten minskar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-20 09:56

Jag tycker bilden är helt ok när jag kollar på HBO, men jag märkte att när eftertexten kommer så "hackar" det lite, det blir både vid skärmdubblering till TV.n eller om jag kollar direkt på datorn. Nu tycker jag inte det märks när jag tittar på avsnitten som sagt, utan det var just när eftertexten rullar som jag upptäckte det. Men vad beror det på, har HBO lagt sig på en låg men ändå acceptabel nivå för kvalitet på stream och upplösning och hur upplever ni som också tecknat er för ett abonnemang att kvalitén är?

Bevaka tråden