Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WD My Book Velociraptor Duo

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-09 15:31

"…du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl…"

Ursprungligen av joakimo:

"…du har inte behörighet till denna sida. Det kan bero på ett eller flera skäl…"

Nått strul med vår cache, ska funka nu.

Vill bara varna för hur WesternDigital tidigare hanterade garantiärenden med Duo-lådorna. För att kunna nyttja garantin om en av diskarna går sönder i en RAID1 så behöver man skicka in hela lådan med bägge diskar till WD utan några garantier att få tillbaka samma enhet.
Man tappar lite av funktionen med RAID på det här viset.
Men WD kanske har bättrat sig på ett halvår, vad vet jag.

Ursprungligen av rabbit-ear:

Vill bara varna för hur WesternDigital tidigare hanterade garantiärenden med Duo-lådorna. För att kunna nyttja garantin om en av diskarna går sönder i en RAID1 så behöver man skicka in hela lådan med bägge diskar till WD utan några garantier att få tillbaka samma enhet.
Man tappar lite av funktionen med RAID på det här viset.
Men WD kanske har bättrat sig på ett halvår, vad vet jag.

Bra information! Tack för det!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-09 18:31
Ursprungligen av rabbit-ear:

Vill bara varna för hur WesternDigital tidigare hanterade garantiärenden med Duo-lådorna. För att kunna nyttja garantin om en av diskarna går sönder i en RAID1 så behöver man skicka in hela lådan med bägge diskar till WD utan några garantier att få tillbaka samma enhet.
Man tappar lite av funktionen med RAID på det här viset.
Men WD kanske har bättrat sig på ett halvår, vad vet jag.

Kan hålla med här, en av diskarna i min My Book rasade, och behövde ny. Försökte gå via WD men tyckte allt var en djungel, massa ordernummer hit o andra nummer dit. Så jag skippade allt det och med hjälp av en Apple Premium Reseller här i stan så tog vi reda på vad det var för något i enheten och dem beställde en ny till mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-09 19:34

Känns nästan mer prisvärt att köpa en Promise Pegasus R4 då det inte skiljer SÅ mkt pengar emellan med tanke på vad man får...

  • Medlem
  • 2013-01-09 21:24

Hur långa är kablarna ungefär?

Ursprungligen av alix:

Hur långa är kablarna ungefär?

Thunderbolt-kabeln är en meter lång. Strömsladden drygt två meter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-09 22:28

en meter skulle jag gissa

Kan ni inte testa peta in ett par Samsung-ssd:er i den och se om ni kan nå ännu mer vansinniga överförings-siffror?

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-01-10 10:06

Är det möjligt att slänga i 2 st 3,5"-diskar om man bortser från att fläktljudet skulle öka?

Ursprungligen av kim_sv:

Är det möjligt att slänga i 2 st 3,5"-diskar om man bortser från att fläktljudet skulle öka?

Teoretiskt sett är det nog möjligt. De får ju plats och det borde gå att få dem att sitta fast ordentligt men då uppstår det givetvis frågor om värmenivåerna från större diskar som är svåra att svara på. Sen vet man aldrig hur firmware i raidkretsen i enheten reagerar på om man stoppar i större diskar, osv.

Ursprungligen av kim_sv:

Är det möjligt att slänga i 2 st 3,5"-diskar om man bortser från att fläktljudet skulle öka?

Ursprungligen av Joacim Melin:

Teoretiskt sett är det nog möjligt. De får ju plats och det borde gå att få dem att sitta fast ordentligt men då uppstår det givetvis frågor om värmenivåerna från större diskar som är svåra att svara på. Sen vet man aldrig hur firmware i raidkretsen i enheten reagerar på om man stoppar i större diskar, osv.

Denna WD My Book (WESTERN DIGITAL MY BOOK THUNDERBOLT DUO 4TB | Dustinhome.se) har jag personligen uppgraderat till 2x3TB så det går utmärkt med större diskar i en My Book, för att klara tempen bör man nog sikta på någon 5400rpm, sedan finns dessutom denna (WESTERN DIGITAL MY BOOK THUNDERBOLT DUO 8TB | Dustinhome.se) med 2x4TB så jag hoppas verkligen att det är samma firmware-grund i dessa tre snarlika men ändå olika produkter.

1
Bevaka tråden