Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så raderar du dig från nättjänsterna

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-10 11:22
  • Medlem
  • 2013-01-10 11:38
Citat:

Wikipedia kör en stenhård linje: Konton som en gång skapats ligger kvar för all framtid (eller till år 2027 åtminstone, får man förmoda…).

Vad händer 2027?

Ursprungligen av Baron:

Vad händer 2027?

Jorden går under?

Ursprungligen av Baron:

Vad händer 2027?

En asteroid passerar nära jorden och allt kisel förvandlas till ett vitt pulver ur vilket det är är omöjligt även för experter att återskapa användarinformation.

Då är det bara att börja om från början. Gopher, Usenet, Geocities, Hotline...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-10 14:11

Bra guide för de som vill avsluta ett konto. Kanske det man ska göra och börja om med ny identitet
Även om jag kan förstå att det finns de som ångrar sin radering så tycker jag 30 dagar är mycket. Undra vilken tjänst som blir först med att ta betalt för att radera ett konto...

  • Medlem
  • 2013-01-10 14:12

Hur lämnar man 99mac?

Ursprungligen av Giggs:

Hur lämnar man 99mac?

Vi är som The Firm.

WOW(World of Warcraft) borde finnas med i guiden. Har läst ngnstans på forumet att det inte är det enklaste att radera sitt konto på WoW

  • Medlem
  • 2013-01-10 16:58

Är det bara jag som är omodern. Eller finns det flera som inte har ett enda konto hos någon av dessa skurkar?

Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som är omodern. Eller finns det flera som inte har ett enda konto hos någon av dessa skurkar?

Jag känner en och annan grottmänniska som är som du.

Personligen har jag Google, Facebook, Twitter och Wordpress. Instagram provade jag men fimpade det i den senaste "skandalen", fast mest för att jag aldrig använde det.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-01-10 22:41
Ursprungligen av Dalle:

Är det bara jag som är omodern. Eller finns det flera som inte har ett enda konto hos någon av dessa skurkar?

För kanske sex år sedan budade jag på en pryl på Tradera och skapade därför ett konto. Det är nu helt bortglömt. Förutom detta är jag lika omodern som du.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-10 18:36

Gick ur Facebook för några veckor sen, varit medlem sen starten typ, men känns väldigt skönt.

Ville bara meddela att där finns en funktion som sparar ner allt (konversationer, status uppdateringar, bilder etc...) från din sida till en fil på datorn. Om man nu är sådan som inte vill förlora den biten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-10 20:19
Citat:

Liberate your newbie friends with a Web2.0 suicide! This machine lets you delete all your energy sucking social-networking profiles, kill your fake virtual friends, and completely do away with your Web2.0 alterego.

Web 2.0 Suicide Machine - Meet your Real Neighbours again! - Sign out forever!

(jaja, jag vet att man inte skall lämna ut sina konton osv...)

Kom på att jag hade ett totalt onödigt konto på Myspace. Tänkte jag skulle radera det, men jag kommer inte ens in där längre, blir bara skickad till google.com...

Nu ska jag ta bort det lika onödiga Google+. Försöka i alla fall...

  • Medlem
  • 2013-01-10 22:29

Men vad händer 2027? Varför står det i artikeln?

Ursprungligen av Baron:

Men vad händer 2027? Varför står det i artikeln?

Det finns de som är av åsikten att världen går under år 2027.

.. att det inte tar en minut att radera ett konto kan man väl se positivt ur ett säkerhetsperspektiv; att du exempelvis kan lämna datorn olåst/obevakad en stund utan att riskera att bli raderad ..

Ursprungligen av johan_ii:

.. att det inte tar en minut att radera ett konto kan man väl se positivt ur ett säkerhetsperspektiv; att du exempelvis kan lämna datorn olåst/obevakad en stund utan att riskera att bli raderad ..

Detta får mig att tänka på när jag raderade min systers Lunarstorm-konto.

Är man orolig för att bli utsatt för att någon raderar kontot så får man väl se till att inte lämna datorn olåst - alternativt se till att logga ur de tjänster man använder när man lämnar sin dator för ett tag. Personligen ser jag gärna att man kan göra det så enkelt så att det går på mindre än en minut att radera sitt konto och all information som tillhör det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-11 23:54

Eller så har man ett konto på alla stora tjänster så att ingen registrerar sig på ens namn och lever rövare i ens namn.

Ursprungligen av joakimo:

Eller så har man ett konto på alla stora tjänster så att ingen registrerar sig på ens namn och lever rövare i ens namn.

Då får de väl göra det. Mina vänner vet antagligen när det är jag och inte.

1
Bevaka tråden